Tasapuolisuusvelvoite ja syrjintäkielto irtisanomistilanteissa (1/2 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Tasapuolisuusvelvoite ja syrjintäkielto irtisanomistilanteissa (1/2 pv)

26.01.2021, Webinaari , Webinaari 3 joulukuun, 2020 Sampo Korppoo

Työnantajalla on velvollisuus kohdella työntekijöitä tasapuolisesti ja ilman syrjintää. Miten velvoitteet vaikuttavat henkilöperusteisessa irtisanomisessa? Miten varmistetaan tasapuolisuus ja syrjimättömyys varoitusta annettaessa ja tarjottaessa muuta työtä?

Milloin irtisanomisen yhteydessä voi olla kysymys syrjinnästä? Millaisia riskipaikkoja voi syntyä työsopimusta irtisanottaessa sairauden perusteella? Missä mahdolliset riidat ratkaistaan?
Tiivis webinaarikoulutus paneutuu työsuhteen päättämisten yhteydessä ilmeneviin ongelmiin tasapuolisuusvelvoitteen ja syrjintäkieltojen valossa. Koulutuksessa käydään läpi myös oikeuskäytännössä luotuja rajoja ja linjauksia tasapuoliselle menettelylle erityisesti muuta työtä tarjottaessa.

Webinaarikoulutus on osa Individuaaliperusteiset irtisanomistilanteet -webinaarisarjaa.

Koulutus vastaa seuraaviin kysymyksiin:
– Miten irtisanomistilanteissa varmistetaan ratkaisujen tasapuolisuus ja syrjimättömyys?
– Millä tavoin uudelleensijoittamismahdollisuuksia tulee selvittää, jotta toimitaan tasapuolisesti ja syrjimättä ennen individuaalisperusteista työsuhteen päättämistä?
– Mitä seurauksia on velvoitteiden rikkomisesta?

Kokeneet kouluttajat pureutuvat kysymyksiin laaja-alaisesti ja käytännönläheisesti.

Voit osallistua webinaariin omalta tietokoneeltasi ja esittää kouluttajalle kysymyksiä webinaarin chattitoiminnolla.

– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille
– työoikeusjuristeille
– työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttajat:
Markus Lohi, asianajaja, Asianajotoimisto Kasanen & Vuorinen Oy
Maria Penttilä, asianajaja, varatuomari, Asianajotoimisto Roihu Oy

9.15 Webinaariympäristö avautuu

9.30 Tervetuloa koulutukseen!

9.35 Individuaalinen irtisanominen:
miten ratkaisuissa varmistetaan tasapuolisuus ja syrjimättömyys?

Työnantajan velvoitteet työsuhteen päättymisen jälkeen
– velvoitteiden toteuttaminen tasapuolisesti ja syrjimättömästi

Markus Lohi, asianajaja, Asianajotoimisto Kasanen & Vuorinen Oy ja Jaana Paanetoja, OTT, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti

11.30 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

tiistai 26.01.2021 klo 9.30-11.30

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa /hlö + alv 24 %.
6-10 osallistujaa: 150 euroa /hlö + alv 24 %.

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.