Tasapuolisuusvelvoite ja syrjintäkielto irtisanomistilanteissa (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Tasapuolisuusvelvoite ja syrjintäkielto irtisanomistilanteissa (2 h)

08.09.2020, Webinaari , Webinaari 28 toukokuun, 2020 Sampo Korppoo

Lakitieto

Työnantajalla on velvollisuus kohdella työntekijöitä erilaisissa työsuhteen päättämistilanteissa tasapuolisesti ja ilman syrjintää. Miten irtisanottavat tulee valita taloudellis-tuotannollisilla syillä irtisanottaessa? Mikä vaikuttaa irtisanomisjärjestykseen? Entä miten varmistetaan tasapuolisuus ja syrjimättömyys muuta työtä tarjottaessa?

Miten tasapuolisen kohtelun velvoite vaikuttaa individuaaliperusteisessa irtisanomisessa? Milloin irtisanomisen yhteydessä voi olla kysymys syrjinnästä? Millaisia riskipaikkoja voi syntyä työsuhteen päättymisen jälkeisissä takaisinottotilanteissa?

Tiivis webinaarikoulutus paneutuu työsuhteen päättämisten yhteydessä ilmeneviin ongelmiin tasapuolisuusvelvoitteen ja syrjintäkieltojen valossa. Koulutuksessa käydään läpi myös oikeuskäytännössä luotuja rajoja ja linjauksia tasapuoliselle menettelylle erityisesti muuta työtä tarjottaessa.

Koulutus tarjoaa vastauksen seuraaviin kysymyksiin:
– Miten individuaalisissa ja kollektiiviperusteissa irtisanomistilanteissa varmistetaan ratkaisujen tasapuolisuus ja syrjimättömyys?
– Millä tavoin uudelleensijoittamismahdollisuuksia tulee selvittää, jotta toimitaan tasapuolisesti ja syrjimättä ennen individuaalisperusteista työsuhteen päättämistä?
– Mitä tulee ottaa huomioon työsuhteen päättymisen jälkeisissä takaisinottotilanteissa?
– Mitä seurauksia on velvoitteiden rikkomisesta?

Kokeneet kouluttajat pureutuvat kysymyksiin laaja-alaisesti ja käytännönläheisesti.
Voit osallistua webinaariin omalta tietokoneeltasi ja esittää kouluttajalle kysymyksiä webinaarin chattitoiminnolla.

– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille
– työoikeusjuristeille
– työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttajat:
Markus Lohi
, asianajaja, Asianajotoimisto Kasanen & Vuorinen Oy
Jaana Paanetoja, OTT, työ- ja sosiaalioikeuden dosentti

9:30 Tervetuloa Edilex Pro -koulutukseen!

9:35 Individuaalinen ja kollektiiviperusteinen irtisanominen:
miten ratkaisuissa varmistetaan tasapuolisuus ja syrjimättömyys?

Työnantajan velvoitteet työsuhteen päättymisen jälkeen
– velvoitteiden toteuttaminen tasapuolisesti ja syrjimättömästi

11:30 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kuukautta koulutuksen jälkeen.

tiistai 08.09.2020

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:
2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 % (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 % (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20 % (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa (14 vrk) ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.

Koulutuksen voi peruuttaa osallistumisen maksutta viimeistään 14 vrk ennen koulutusta. 14 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. 7 vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.