Tavaroiden maahantuonti EU-alueen ulkopuolelta (B2B) (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tavaroiden maahantuonti EU-alueen ulkopuolelta (B2B) (1/2 pv)

28.09.2022, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 30 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Koulutuksessa opit, mitä eri rajoituksia maahantuojana tulee huomioida ja miten annat tullin tuonti-ilmoituksen sekä hyödynnät Fintaric -palvelua. Koulutuksessa perehdytään myös siihen, miten tuotteen alkuperä ja tullinimike määritellään.

Koulutus sopii hyvin maahantuontia suunnitteleville tai maahantuontia harjoittaville organisaatioille

Kouluttajat:
Kouluttajina toimivat tulliylitarkastaja Marko Palander Tullista sekä custom manager Ville Raevuori Schenker Oy:stä.

12.00 Tervetuloa!

12.10 Tavaran luokittelu
– Miten tullinimike määritellään eli tariffointi

13.00 tauko

13.10 Tavaran maahantuonti B2B
– Fintaric -palvelun käyttäminen tullauksessa
– Mitä rajoituksia yrityksen tuojana pitää huomioida

14.00 tauko

14.10 Tavaran maahantuonti B2B
– Miten annan tulli-ilmoituksen Tulli järjestelmään?
– Asettaminen tullimenettelyyn, onnistuvatko kaikki tullimenettelyt Tullin nettipalvelussa

15.00 tauko

15.10 Hyvä tietää alkuperäsäännöistä & EU:n kauppasopimuksista
– Miten tuotteen alkuperä määritellään, mitä tarkoittaa riittävästi valmistettu?

16.00 Tilaisuus päättyy

Kauppakamarin koulutustilat, KALEVANKATU 12, 2. KRS, 00100 HELSINKI
– Etäosallistumismahdollisuus Teamsin kautta

28.9.2022 klo 12.00 – 16.00

Jäsenetuhinta:

lmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.