Tehoa esihenkilötyöhön – johtamisen systemaattinen kehittäminen (2x 3 h)
Uusi valmennus - kouluttajana Ilkka Kouri
järjestää nyt koulutuksen:

Tehoa esihenkilötyöhön – johtamisen systemaattinen kehittäminen (2x 3 h)

07.-08.03.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 23 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• – ”Kokenut ja osaava vetäjä! Hallitsee ko. alan teoriat ja käytännön problematiikan suvereenisti.”

• – ”Käytännön esimerkit olivat hyviä ja selkiyttävät omia ajatuksia paremmin kuin teoriat.”

• – ”Paljon jäi haaviin asioita, joita voi käyttää oman firman kehittämiseen, todella hyödyllinen kurssi.”

• – ”Kouluttajalla oli todella asiantuntemusta niin teoriasta kuin käytännöstäkin ja hän osasi selittää asiat selkokielellä.”

• – ”Osa asioista oli tietenkin tuttua oman 30 vuoden työkokemuksen jälkeen, mutta sain myös paljon uutta ajateltavaa.”

• – ”Paljon käytännön esimerkkejä havainnollistamassa opetusta, selkeät kertaukset osioiden lopussa, rauhallinen opetustyyli.”

Käytännön tietopaketti systemaattisen esihenkilötyön ja johtamisen kehittämiseen

Esihenkilötyön ja johtamisprosessien kehittäminen on hyödyntämätön alue, jolla voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia.

Tehoa esihenkilötyöhön -valmennuksessa saat tehokkaat työkalut ja selkeät käytännön esimerkit näistä teemoista:
    • Systemaattinen tehokas esihenkilötyö
    • Päivittäisjohtaminen
    • Kahdenkeskiset esihenkilö-alais -keskustelut (One-to-One)
    • Kehityshankkeiden ja projektien suunnittelu ja johtaminen
    • Esihenkilötehtävien ja johtamistapahtumien suunnittelu
    • Systemaattiset prosessi- ja tehdaskierrokset (Gemba Walks)
    • Vakioidut työkalut ja osastokohtaiset tehtävät

Kenelle
    Tehoa esihenkilötyöhön -valmennus on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat perehtyä esihenkilötehtävien ja johtamisen kehittämiseen.
    – Sisältö on toimialariippumaton, koska samat periaatteet ja tekniikat pätevät kaikissa olosuhteissa.
    – Koulutuksen sisältämät esimerkit painottuvat valmistavaan teollisuuteen.

Hyödyt
    – Valmennuksessa opit, miten esihenkilötyön systemaattisella kehittämisellä voit saavuttaa merkittäviä parannuksia organisaation toiminnassa ja johtamisen kehittämisessä.
    – Perehdymme systemaattisen esihenkilötyön keskeisiin periaatteisiin ja tekniikoihin käytännön esimerkkien valossa.
    – Saat myös opastusta eri tekniikoiden ja menetelmien käyttöönotossa sekä etenemistavan suunnittelussa ja käytännön ongelmien kuvaamisessa.

Ilkka Kouri, Lean-johtamisen asiantuntija, Tehoa esihenkilötyöhön -kouluttaja
    Kouluttajana toimii Ilkka Kouri, joka on Suomen tunnetuimpia Lean-alueen asiantuntijoita. Ilkka toteutti ensimmäisen Lean-valmennuksen vuonna 1992, ja on siitä lähtien kouluttanut tuhansia henkilöitä lähes kahdessasadassa eri organisaatiossa. Ilkka on ollut perustamassa Suomen Lean-yhdistys ry:tä ja sai tunnustukseksi Leanin edistämisestä Suomessa yhdistyksen kunniajäsenyyden.

Ilkan valmennukset saavat poikkeuksetta hyvän palautteen asiantuntemuksesta, esitystavan selkeydestä sekä runsaista käytännön esimerkeistä.

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Kouluttaja oli mitä parhain. Päivät oli raskaita, koska tietotulva oli mittava. Siitä huolimatta ei nukuttanut luennolla kertaakaan.”
    – ”Olin tyytyväinen koulutukseen ja sain siitä paljon virikkeitä ja ideoita työhöni.”

ti-ke 7.-8.3.2023

8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus
    9.00 Koulutus alkaa
    – pidämme taukoja sopivissa kohdissa
    12.00 Koulutus päättyy

Sisältö:

Systemaattinen tehokas esihenkilötyö
    – Systemaattisen esihenkilötyön sisältö ja sen tarjoamat mahdollisuudet
    – Esihenkilötyön kehittämisen periaatteet
    – Johtamistapahtumat
    – Visuaalisen johtamisen voima

Päivittäisjohtaminen
    – Systemaattiset päivittäiset johtamistapahtumat
    – Ongelmien käsittely ja hallinta osana päivittäisjohtamista
    – Päivittäisjohtamisen käyttöönotto ja haasteet eri ympäristöissä

Kahdenkeskiset esihenkilö-alais -keskustelut (One-to-One)
    – Tavoitteet ja tarkoitus
    – Keskustelun periaatteet
    – Vakioraporttien hyödyntäminen

Kehityshankkeiden ja projektien suunnittelu ja johtaminen
    – Projektien suunnitteluperiaatteet
    – Tavoitteiden määrittely
    – Hankkeiden määrittely
    – Projektien seuranta

Esihenkilötehtävien ja johtamistapahtumien suunnittelu
    – Esihenkilöiden ajankäytön suunnittelu
    – Esihenkilötehtävien vakiointi
    – Osastokohtaisten vakiotehtävien määrittely

Systemaattiset prosessi- ja tehdaskierrokset (Gemba Walks)
    – Esihenkilöiden jalkauttaminen prosessiin
    – Gemballa toimiminen ja johdettavien kohtaaminen
    – Tarkistuslistat ja niiden käyttö

Vakioidut työkalut ja osastokohtaiset tehtävät
    – Ongelmanratkaisun vakiointi
    – Kokousten vakiointi

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

1.osa: ti 07.03.2023 klo 9-12
    2.osa: ke 08.03.2023 klo 9-12

697 euroa /hlö (+ alv 24 %). Sisältää koulutusmateriaalin.

HUOM. Early Bird – nopean ilmoittautujan etu:
    – 100 euroa hinnasta pois, kun ilmoittaudut viimeistään 07.02.2023

Ryhmäetuhinta:
    657 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
    597 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta onkolme tai useampia osallistujia:

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.