Tehoa tietoturvaloukkausten selvittämiseen – käytännön koulutus (3 h)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Tehoa tietoturvaloukkausten selvittämiseen – käytännön koulutus (3 h)

11.09.2019, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 27 elokuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Miten toimit henkilötietojen tietoturvaloukkaustilanteessa? Mille tahoille ilmoitat tilanteesta ja miten? Miten arvioit ilmoituskriteerejä esimerkiksi suuren henkilömäärän tai korkean riskin osalta?

Tietosuoja-asetus toi mukanaan kaikkia organisaatioita koskevan velvoitteen ilmoittaa henkilötietoihin kohdistuneista tietoturvaloukkauksista tietosuojavaltuutetulle, ja Suomessa ilmoitusaktiivisuus onkin ollut EU:n korkeimpia. Käytännön tilanteessa on kuitenkin usein epävarmaa, täytyykö ilmoitusta tehdä, ja jos täytyy, mitä tietoja viranomaiselle tulee ilmoittaa?

Tässä toiminnallisessa, osallistavassa koulutuksessa pääset testaamaan ja kehittämään taitojasi ilmoitusvelvollisuuden osalta simuloidussa tietoturvaloukkaustilanteessa asiantuntijoiden johdolla. Koulutuksen parasta antia käytännön kokemuksen lisäksi on samoissa asioissa työskentelevien/samojen ongelmien parissa työskentelevien kollegoiden tapaaminen!

Koulutuspäivän aloitamme lyhyellä teoriaosuudella, jossa käymme läpi ilmoitusvelvollisuutta tietoturvaloukkausten osalta; kenelle loukkauksesta pitää ilmoittaa, missä tilanteissa sekä mitä ilmoituksen tulee sisältää. Teoriaosuuden jälkeen osallistujat pääsevät pienryhmissä käymään läpi kuvitteellista tietoturvaloukkaustapausta. Kouluttajilta voi koko harjoituksen ajan kysyä kysymyksiä ja tarvittaessa saada neuvoja.

Kouluttajina toimivat Senior Counsel Tobias Bräutigam ja Associate Milla Keller Asianajotoimisto Bird & Bird Oy:stä.

Ilmoittaudu mukaan nopeasti, paikkoja on rajoitetusti!

Koulutus on suunnattu tietosuojavastaaville sekä muille tietosuoja-asioista vastaaville henkilöille.

Kouluttajat:
Tobias Bräutigam
, Senior Counsel, Asianajotoimisto Bird & Bird Oy
Milla Keller, Associate, Asianajotoimisto Bird & Bird Oy

8:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9:00 Tietoturvaloukkauksista ilmoittamisen lainsäädännöllinen tausta

9:45 Tehtävän esittely ja ryhmiin jakautuminen

10:15 Ohjattu ryhmätyöskentely

10:30 Tauko

10:45 Ohjattu ryhmätyöskentely jatkuu

11:30 Tehtävän yhteenveto ja kysymysten läpikäyntiä

12:00 Lounas

12:45 Tilaisuus päättyy

Crowne Plaza Helsinki-Hesperia, Mannerheimintie 50, Helsinki

keskiviikko 11.09.2019 klo 9:00-12:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus toteutetaan ainoastaan lähikoulutuksena.

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä 28.08.2019