Tehokas johtoryhmätyö (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Tehokas johtoryhmätyö (1 pv)

26.03.2020, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 12 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Monet painivat johtoryhmissä samojen asioiden kanssa, toimalasta riippumatta. Suosittelen ehdottomasti tätä koulutusta."

• - "Sain mukaan työkaluja johtoryhmätyöskentelyn ja oman tekemisen kehittämiseksi."

• - "Hyvä sessio, kiitos. Erityisesti pidin ilmapiiristä."

Tämä koulutus tarjoaa koko­nais­val­taisen kuvan tehokkaan johto­ryh­mätyön osate­ki­jöistä sekä käytän­teistä. Koulutus tarjoaa osal­lis­tu­jille selkeyttä johto­ryhmän ja sen jäsenten rooli­tukseen sekä järjes­tel­mäl­li­syyttä johto­ryh­mätyön kehit­tä­miseen.

Päivän aikana käymme kokeneen koulut­tajan johdolla läpi tehokkaan johto­ryh­mätyön peri­aatteet sekä käsit­te­lemme toimi­vaksi koettuja tapoja johto­ryh­mätyön tehos­ta­mi­seksi.

Hyödyt osallistujalle
    – tiedos­tat tehokkaan johto­ryh­mätyön peri­aatteet ja edel­ly­tykset
    – osaat asettaa johto­ryh­mä­työlle selkeät tavoitteet
    – ymmär­rät, miten johto­ryhmän jäsenten roolitus ja vastuiden selkeyt­tä­minen käytän­nössä tehdään
    – osaat tehostaa johto­ryhmän kokousten sisältöä
    – osaat soveltaa tiimityön peri­aat­teita oman johto­ryhmän toiminnan kehit­tä­miseen.

Koulutus on tarkoi­tettu kaikille johto­ryh­mille ja niiden jäse­nille, jotka haluavat tehostaa oman johto­ryh­mänsä toimintaa sekä oppia toimimaan tehok­kaasti johto­ryhmän jäsenenä.

Kouluttaja:
    Tutkimusjohtaja Tommi Lindholm. Ihmis­mielen utelias kartoittaja Tommi vastaa viimei­simmän tutki­mus­tiedon tuomi­sesta Brikin koulu­tuksiin. KTM Tommi Lindholm luki Vaasan Yliopis­tossa pääai­neenaan rahoi­tusta. Opis­ke­lujen aikana Tommi törmäsi käyt­täy­ty­mis­tie­teel­liseen rahoi­tuksen tutki­mukseen ja teki siitä Pro Gradu -tutkiel­mansa. Tätä kautta löytyi kiin­nostus ihmis­mieltä kohtaan, ja tarve ymmärtää sen saloja viitoittaa Tommin polkua edelleen.

Jo kahdeksan vuotta Tommi on tutki­mus­joh­tajan, koulut­tajan ja tutkijan roolissa vastannut koulu­tusten koko­nais­val­tai­sesta toteut­ta­mi­sesta Brikin asiak­kaille – tuot­teis­ta­mi­sesta ensi­ta­paa­misen kautta aina viimeiseen käden­pu­ris­tukseen. Lisäksi Tommi toteuttaa ja kehittää asiak­kaille erilaisia selvi­tyksiä sekä osal­listuu kirjojen kirjoit­ta­miseen. Tommi on myös serti­fioitu Workplace Big Five -persoo­nal­li­suus­pro­fiilin käytössä.

Osaa­mi­sa­lueet: Johto­ryh­mä­työs­kentely, asian­tun­ti­joiden johta­minen ja palkit­se­minen.

Tommia kiin­nostaa orga­ni­saa­tioihin ja orga­ni­soi­tu­miseen liit­tyvän teorian hyödyn­tä­minen linssinä orga­ni­saa­tioiden toiminnan ymmär­tä­mi­sessä ja käytän­tö­läh­töi­sessä kehit­tä­mi­sessä.

08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

09:00 Tilaisuuden avaus

09:15 Oman johtoryhmän toiminnan tehokkuuden arviointitehtävä

09:30 Mitä johtoryhmätyöllä tavoitellaan?
    – Johtoryhmän tehtävä ja tavoitteet
    – Mitä hyvällä johtoryhmätyöllä voi saavuttaa?
    – Hyvän johtoryhmän ominaisuudet
    – Johtoryhmätyön yleisimmät kehittämiskohteet

10:15 Tauko

10:30 Johto­ryhmä stra­te­gisen johta­misen näkö­kul­masta
    – Johto­ryhmän rooli stra­te­gi­sessa suun­nit­te­lussa
    – Suun­nit­telun ja imple­men­toinnin näkö­kulmien raja­pinta
    – Sitou­tu­minen yhteiseen stra­te­giaan
    – Stra­tegian ohjaavuus johto­ryhmän jäsenten toimin­nassa

12:00 Lounas

13.00 Johto­ryhmä tiiminä
    – Johto­ryhmän jäsenten rooli ja vastuut
    – Johto­ryhmän kehit­tä­minen tiiminä
    – Johto­ryhmän kollek­tii­vinen älykkyys ja sen kehit­tä­minen
    – Erilaisten näke­mysten hyväk­sy­minen ja hyödyn­tä­minen

Yhteisen näke­myksen ja tahto­tilan syven­tä­minen

14:15 Kahvi

14:30 Tehokas johto­ryh­mä­kokous
    – Tehokkaan kokouksen peli­säännöt
    – Mitä asioita johto­ryh­mässä kannattaa käsi­tellä kokouk­sessa?
    – Erilaiset kokous­tyypit
    – Yhteisen ajan hyöty­käyttö
    – Päätök­senteon tehos­ta­minen

15:30 Loppu­kes­kustelu: Johto­ryh­mätyön kehit­tä­misen seuraavat askeleet

16:00 Tilaisuus päättyy

Hotel Haven, Unioninkatu 17, 00130 Helsinki

torstai 26.03.2020

– sisältää koulutusmateriaalin, aamiaisen, lounaan ja kahvitarjoilun.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.