Tehokas johtoryhmätyö (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Tehokas johtoryhmätyö (1 pv)

27.04.2017, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 15 joulukuun, 2016 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Laadunvarmistus

Johtoryhmän tehtävänä on tukea toimitusjohtajaa organisaation johtamisessa. Parhaimmillaan johtoryhmä tuottaa tehokkaasti ideoita ja päätösehdotuksia, hyödyntäen tehokkaasti jäsenten erilaisia näkökulmia ja osaamista. Johtoryhmä on huipputiimi, jonka toiminta tuottaa kollektiivista älykkyyttä ja tätä kautta parempia ratkaisuja. Johtoryhmässä syntyy voimakas yhteinen tahtotila ja jokainen jäsen toteuttaa sovittua strategiaa yhdenmukaisesti omalla vastuualueellaan.

Johtoryhmätyöhön liittyy kuitenkin monenlaisia ongelmia. Tärkeimpiä syitä strategioiden ja muutoshankkeiden epäonnistumiseen on se, ettei johtoryhmässä kyetä muodostamaan selkeää yhteistä tahtotilaa muutostavoitteista ja niiden toteuttamisesta. Monet johtoryhmien jäsenet kokevat myös johtoryhmän kokoukset ajan hukkaamiseksi. Yksi jäsen on vuorollaan äänessä, muiden käyttäessä aikaa sellaisten yksityiskohtien kuunteluun, jotka eivät ole heidän oman vastuualueensa kannalta kovin tärkeitä ja kiinnostavia.

Tehokas johtoryhmätyö muodostaa tärkeän kilpailutekijän. Yritys, joka pystyy valjastamaan johtoryhmän koko potentiaalin käyttöönsä pärjää. Tule mukaan oppimaan, miten oman johtoryhmäsi toimintaa voi tehostaa!

Kenelle
Valmennus on tarkoitettu kaikille johtoryhmille ja niiden jäsenille, jotka haluavat tehostaa oman johtoryhmänsä toimintaa sekä oppia toimimaan tehokkaasti johtoryhmän jäsenenä.

Hyöty osanottajalle
Valmennuksessa käymme kokeneen valmentajan johdolla läpi tehokkaan johtoryhmätyön periaatteet sekä käsittelemme toimivaksi koettuja tapoja johtoryhmätyön tehostamiseksi. Valmennuksen jälkeen osallistujat:
• Tiedostavat tehokkaan johtoryhmätyön periaatteet ja edellytykset
• Osaavat asettaa johtoryhmätyölle selkeät tavoitteet
• Tunnistavat johtoryhmän jäsenten roolit ja vastuut
• Osaavat tehostaa johtoryhmän kokousten sisältöä
• Tuntevat tehokkaan johtoryhmäviestinnän pelisäännöt
• Osaavat soveltaa tiimityön periaatteita oman johtoryhmän toiminnan kehittämiseen

Valmentaja
Tommi Lindholm
on toiminut kansainvälisissä strategisissa, analyyttisissa ja myyntiä tukevissa asiantuntijatehtävissä ICT -teollisuuden, pankkisektorin sekä liikkeenjohdon konsultoinnin parissa. Tommilla on myös kokemusta yrittäjyyden ja innovaatioiden saralta, jossa hän toimi yhteistyössä Vaasa Science Parkin kanssa. Aikaisempina työnantajina ovat toimineet mm. Nokia, Stanton Chase International sekäNordea Oyj.

Osallistujat ovat kommentoineet valmennustamme muun muassa seuraavasti:
”Valmennus lunasti lupaukset. Valmentajan ote oli konkreettinen ja ongelmia ratkaiseva. Ryhmäkeskusteluissa pääsin pohtimaan monia vaikeita asioita samassa tilanteessa olevien kollegojen kanssa. Suosittelen.”
”Hyvä kokonaispaketti.. Monipuolinen ja innostava koulutus.”
”Valmennuksen edetessä kävi selväksi, että valmentajalla on pitkä käytännön kokemus esimiestyöstä. Sain paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita oman esimiestyöni kehittämiseksi.”
”Mielenkiinto säilyi alusta loppuun! Laadukas! Ammattitaitoista! Rahalle vastinetta!”
”Ehdottoman tärkeää tietoa/vinkkejä, jos haluaa menestyä johtamistyössä.”

08.30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

09.00 Tilaisuuden avaus

09.15 Oman johtoryhmän toiminnan tehokkuuden arviointitehtävä

09.30 Mitä johtoryhmätyöllä tavoitellaan?
• Johtoryhmän tehtävä ja tavoitteet
• Mitä hyvällä johtoryhmätyöllä voi saavuttaa?
• Hyvän johtoryhmän ominaisuudet
• Johtoryhmätyön yleisimmät kehittämiskohteet

10.15 Tauko

10.30 Johtoryhmä tiiminä
• Johtoryhmän jäsenten rooli ja vastuut
• Johtoryhmän kehittäminen tiiminä
• Johtoryhmän kollektiivinen älykkyys ja sen kehittäminen
• Erilaisten näkemysten hyväksyminen ja hyödyntäminen
• Yhteisen näkemyksen ja tahtotilan syventäminen

12.00 Lounas

13:00 Tehokas johtoryhmäkokous
• Tehokkaan kokouksen pelisäännöt
• Mitä asioita johtoryhmässä kannattaa käsitellä kokouksessa?
• Erilaiset kokoustyypit
• Yhteisen ajan hyötykäyttö
• Päätöksenteon tehostaminen

14.15 Tauko

14.30 Johtoryhmä strategisen johtamisen näkökulmasta
• Johtoryhmän rooli strategisessa suunnittelussa
• Suunnittelun ja implementoinnin näkökulmien synkronointi
• Sitoutuminen yhteiseen strategiaan
• Strategian ohjaavuus johtoryhmän jäsenten toiminnassa

15.30 Harjoitus: Oman johtoryhmän toiminnan kehittäminen

16.00 Loppukeskustelu

16.00 Tilaisuus päättyy

Koulutuspaikka
:
Hotel Haven, Unioninkatu 17, 00130 Helsinki

Tilaisuuden hinta on 790,00 /hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, sekä lounaan ja kahvitarjoilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta Sampo Korppoo,
p. 041 510 6466, sampo.korppoo@ratekoulutus.fi

Peruutusehdot
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti. Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.