Tehokas taloushallinnon raportointi Excelillä (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Tehokas taloushallinnon raportointi Excelillä (2 pv)

12.-13.06.2018, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 7 kesäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Kouluttajalle erityiskiitokset! Koulutuksen sisältö oli erittäin hyvä, ei mitään turhaa asiaa.

Tule ottamaan selvää mitä huikeita mahdollisuuksia Excel ja Microsoft BI –työkalut tarjoavat taloushallintoon!

Tehokas taloushallinnon raportointi Excelillä -koulutuksessa saat tuhdit eväät taloushallinnon aineistojen keräämiseen, käsittelyyn, yhdistelyyn, raportointiin ja visualisointiin. Lisäksi tutustumme makroihin ja kuinka ne mahdollistavat taloushallinnon rutiinitoimien automatisoinnin, jolloin käsin tehdyt toimenpiteet voidaan suorittaa nopeasti ja virheettömästi.

Koulutus soveltuu Excelin versioille 2010, 2013 ja 2016. Koulutuksessa käytämme PowerPivot-lisäohjelmaa, joka on saatavilla vain Windowsiin. Excel 2010 -versiossa PowerPivot on maksuton lisäosa, Excel 2013 ja 2016-versioissa Office Professional Plus ja Office 365 Professional Plus -versiot sisältävät PowerPivotin jo valmiiksi. Kysymme sinulta koulutusvahvistuksen yhteydessä, millä versiolla haluat koulutuksessa opiskella ja teemme asennuksen sen mukaan. Voit halutessasi ottaa mukaan myös oman kannettavasi. Varmistathan tällöin, että sinulla on PowerPivot asennettuna koneellesi.

Kohderyhmä
    Kurssi sopii erinomaisesti talouspäälliköille, taloussihteereille, talousjohtajille, talousassistenteille, controllereille, kirjanpitäjille, palkanlaskijoille ja raportoinnista vastaaville. Koulutus soveltuu Excel 2010, 2013 ja 2016-versioiden käyttäjille, joille Excel on päivittäinen työväline.

Kurssin materiaalit
    Koulutuksen hintaan sisältyy Excel 2013 -laatua taulukoihin kirja sekä Laatua Raportointiin Excelillä -kirja (Docendo).

Tehokas taloushallinnon raportointi Excelillä -koulutuksen sisältö:

1. päivä

Budjettilukujen kerääminen
    – Tiedonkeruulomakkeen luominen
    – Kerättävien tietojen suunnittelu
    – Muotoilu
    – Ehdollinen muotoilu
    – Kelpoisuussäännöt
    – Suojaukset
    – Jaettu työkirja

Laajojen aineistojen hallinta
    – Järjestelmistä tuotu data (esimerkkinä taloushallinnon järjestelmästä haettu aineisto)
    – Työkalut tuodun datan muokkaamiseen
    – Työkalut datan hallintaan: lajittelu, pikasuodatus ja ryhmittely
    – Luetteloiden yhdistäminen ja vertailu
    – Eri tapoja tehdä yhteenvetoja: Erikoissuodatus, välisummat ja yhteenvetofunktiot

Pivot-raportointi taloushallinnossa
    – Lähdeaineisto ja ulkoiset tietolähteet
    – Pivot-taulukon luominen ja muokkaaminen
    – Laskenta
    – Ryhmittely
    – Lajittelu
    – Suodatus
    – Osittajat, aikajana
    – Pivot-kaavio
    – Pivot-raportin päivittäminen

Luvut kuviksi: visualisointi
    – Lukujen havainnollistaminen: liikennevalot, värisymbolit, kaaviot
    – Esittäminen ja PowerPoint
    – SmartArt-grafiikka
    – Esittely: Microsoftin Power BI -raportointityökalu

2. päivä
    Aineistojen yhdistäminen
    – Eri aineistojen yhdistäminen, esimerkiksi tilikartta, kustannuspaikat ja tuloslaskelma
    – PowerPivot-lisäohjelman käyttöönotto
    – Tietolähteet
    – Aineistojen yhdistäminen
    – Suhteiden luominen
    – DAX-kielen esittely
    – Tietomallien esittäminen Pivotilla

Talousraportoinnin koostaminen
    – Tekstin, kaavioiden, taulukoiden ja kuvien yhdistäminen
    – Raportin näkymät
    – Raportin julkaisu ja jakaminen eri muodoissa

Rutiinien automatisointi makroilla
    – Makrojen hyödyntäminen rutiinien automatisoinnissa
    – Makrojen tallentaminen ja suorittaminen
    – Makron muokkaaminen VBA-kielen avulla

Tieturi
    Tammasaarenkatu 5
    00180 Helsinki

Aika:
    12.-13.06.2018

1 190 eur
    (+ alv 24)
    ——————
    Peruutusehdot
    Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.

Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen