Tehokoulutus: Digitaaliset palvelut ja sisällöt kuluttajansuojalain piiriin (1 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

11.05.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 21 maaliskuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Markkinointi , Myynti

Kuluttajansuojalaki uudistui vuoden 2022 alussa, ja lakiin lisättiin ensi kertaa täysin uusi luku digitaalisista sisällöistä ja palveluista. Uudistunut laki kattaa esimerkiksi tietokoneohjelmat, digitaaliset pelit ja sähköiset kirjat. Lain piiriin kuuluvat myös pilvipalvelut ja somepalvelujen sopimukset, joissa käyttäjät sitoutuvat luovuttamaan henkilökohtaisia tietoja markkinointia varten.

Jatkossa myyjän on vastattava, että digitaalinen sisältö tai palvelu vastaa sovittua ja yleisiä vaatimuksia laadultaan, toimivuudeltaan ja yhteensopivuudeltaan. Ostajan pitää periaatteessa saada digitaalisen sisällön ja palvelun uusin versio, ja päivitys pitää toimittaa ilman aiheetonta viivästystä. Jos digitaalisessa sisällössä tai palvelussa on yrityksen vastuulla oleva virhe, ostaja saa vaatia virheen oikaisemista, hinnanalennusta tai sopimuksen purkamista sekä lisäksi vahingonkorvausta.

Tule kuulemaan, millaisia vaikutuksia uudistuksella on digitaalisia palveluja ja sisältöjä myyvälle yritykselle!

Asiantuntija: kuluttajaoikeuden juristi Tuula Sario, jolla yli 25 vuoden kokemus kuluttaja-asioista Kuluttajaliiton johtavana lakimiehenä, ja keväästä 2017 lähtien yrittäjänä kouluttaen ja konsultoiden yrityksiä kuluttaja-asioissa.

Koulutus etänä: Koulutukseen osallistutaan verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

8.50 etäyhteyden avaaminen

9.00
Digitaalisia sisältöjä ja palveluita koskevat säännöt ensi kertaa kuluttajansuojalakiin

• mitä ovat digitaaliset palvelut ja sisällöt, joita laki koskee?
• kuluttajansuojalain soveltamisala digitaalisten sisältöjen ja palveluiden osalta
• mitä huomioitava markkinoitaessa digitaalisia sisältöjä ja palveluita?
• myyjän velvollisuus toimittaa tietoturva – ja muita päivityksiä
• milloin digitaalisessa sisällössä ja palvelussa on virhe ja kuinka se oikaistaan – mikä myyjän vastuu • toimituksen viivästyksestä ja virheestä
• kuinka rajoittaa peruuttamisoikeutta verkkokaupassa digitaalisilta sisällöiltä ja palveluilta?

10.15 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

11.5.2022

Jäsenetuhinta 225 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 300 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan lähes kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.