Tehokoulutus: Takaisin töihin – lomautuksen päättäminen ja irtisanottujen takaisinottaminen (2 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

22.04.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 maaliskuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Takaisin töihin – lomautuksen päättäminen ja irtisanottujen takaisinottaminen -tehokoulutuksessa saat tietoa siitä, mitä sääntelyä ja sopimismahdollisuuksia liittyy siihen, kun koronarajoitukset hellittävät ja työn määrä taas lisääntyy.

Kuulet muun muassa
• mitä sääntelyä ja sopimismahdollisuuksia liittyy siihen, kun koronarajoitukset hellittävät ja työn määrä taas lisääntyy
• miten lomautus päätetään tai muutetaan osa-aikaiseksi
• miten lomautusaikana on kertynyt lomaa ja voidaanko ne antaa pidettäväksi lomautuksen aikana.

Jos työntekijöitä on irtisanottu taloudellis-tuotannollisin syin, on työnantajalla takaisinottovelvoite. Takaisinottoaika on eri mittainen riippuen siitä, milloin irtisanominen on tehty ja kuinka pitkästä työsuhteesta on irtisanottu. Koulutuksessa kuulet
• miten takaisinottoaika määräytyy ja mitä toimia se käytännössä työnantajalta edellyttää
• mitä työtä on tarjottava ja missä järjestyksessä.

Koulutus striiminä: Koulutukseen osallistutaan verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija:Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari

8.50 Yhteyden avaaminen

Lomautuksen päättäminen ja työhön kutsuminen
Mihin työhön kutsutaan? Onko työntekijä velvollinen palaamaan tarjottuun työhön?
Määräaikaisen lomautuksen päättyminen
Toistaiseksi voimassa olevan lomautuksen muuttaminen ja päättäminen
Päättämisilmoitus ja sen toimittaminen

Takaisinottovelvollisuus
Miten takaisinottoaika määräytyy?
Sopimismahdollisuudet
Mitä on ”sama tai samankaltainen” työ?

Käytännön toimet takaisinottotilanteessa

Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari

10.15 Tilaisuus päättyy

STRIIMI

22.04.2021

Jäsenetuhinta 230 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 330 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.