Tehokoulutus: Yhteistoimintalaki uudistuu (2 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tehokoulutus: Yhteistoimintalaki uudistuu (2 h)

28.04.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 maaliskuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Yhteistoimintalaki uudistuu -tehokoulutuksessa käydään läpi uuteen yhteistoimintalakiin ehdotettuja asioita. Uudesta yhteistoimintalaista on annettu hallituksen esitysluonnos, joka on lausuntokierroksella ennen varsinaisen hallituksen esityksen antamista. Yhteistoimintalaki uudistetaan kokonaan, ja uuden lain on tarkoitus tulla voimaan vuoden 2022 alussa.

Uudessa yhteistoimintalaissa on kolme kokonaisuutta
• jatkuva vuoropuhelu työnantajan ja henkilöstön välillä
• muutosneuvottelut
• henkilöstön edustus työnantajan hallinnossa.

Koulutus striiminä: Koulutukseen osallistutaan verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntija: Lakimies Kati Mattinen, Helsingin seudun kauppakamari

8.50 Etäyhteyden avaaminen

9.00 Yhteistoimintalaki uudistuu

Jatkuva vuoropuhelu työnantajan ja henkilöstön välillä
Vuoropuhelussa käsiteltävät asiat
Työyhteisön kehittämissuunnitelma
Säännöllisesti annettavat tiedot

Muutosneuvottelut
Työvoiman vähentämisneuvottelut
Työnjohtovallan piiriin kuuluvat muutokset
Ehdotukset ja vaihtoehtoiset ratkaisut

Henkilöstön edustus työnantajan hallinnossa

Lakimies Kati Mattinen, Helsingin seudun kauppakamari

10.30 Tilaisuus päättyy

STRIIMI

28.04.2021

Jäsenetuhinta 230 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 330 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.