Tehosta markkinointia oikeilla kumppaneilla (1/2 pv)
Mainostajien Liitto järjestää nyt koulutuksen:

Tehosta markkinointia oikeilla kumppaneilla (1/2 pv)

07.06.2018, Marketing Finland, Helsinki Yrjönkatu 16, Helsinki 27 toukokuun, 2018 Sampo Korppoo

Viestintä

On järkevämpää käyttää hieman vaivaa ja aikaa oikeanlaisen markkinointikumppanin etsintään kuin vaihtaa kumppania useaan kertaan ja aloittaa kaikki alusta. Jokainen kumppani on mielestään tuottavin, innovatiivisin ja ketterin. Mainostoimisto, joka on toiselle asiakkaalle korvaamaton markkinointiresurssi, voi toiselle asiakkaalle olla vain turha kuluerä. Toisille myös riittää yksi kumppani, kun toiset tarvitsevat avukseen useamman kumppanin. Millä kriteereillä kannattaa valita kumppanit markkinointiin ja millaisia tapoja on kilpailuttaa toimistoja?

Koulutuksessa pureudutaan markkinointihankintojen tekemiseen pintaa syvemmältä. Kouluttajina toimivat toimistoauditoinnin ja markkinoinnin hankintojen ammattilaiset.

Kouluttajat

Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Mainostajien Liitto

Riikalla on 20 vuoden monipuolinen kokemus markkinoinnin, asiakkuudenhallinnan ja myynnin tehtävistä. Erityisesti liiketoiminnan digitalisointi ja digimarkkinointi ovat olleet hänen uraansa ohjaavia tekijöitä. Mainostajien Liittoon Riikka-Maria tuli Alma Mediasta, jossa hän toimi johtavana konsulttina vastaten myös Alma Talent CRM:n myynnistä. Aikaisemmin Riikka-Maria oli JM Tieto Oy:n osakkaana ja markkinointipalveluiden vetäjänä.

Anne Aikala, toimitusjohtaja, Superskills

Anne on Superskillsin toimitusjohtaja ja perustajaosakas. Annella on yli 20 vuoden kokemus mainosalalta (mm. DDB, Publicis), ja on työskennellyt asiakkuusjohtajana kansainvälisten ja kotimaisten brändien parissa sekä vastannut uusasiakashankinnasta.

Pia Grahn, toimitusjohtaja, tutkimus- ja strategiatoimisto Regi, Ruotsi

Pia Grahn, Regin toimitusjohtaja, kertoo vuoden mainostoimistotutkimuksesta, mitä mainostajat ajattelevat Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Årets Byrå-tutkimusta on tehty 18 vuotta Ruotsissa, Norjassa 3 vuotta ja Suomessa 2 vuotta.

OHJELMA klo 9.00-11.00

Vältä markkinointihankintojen sudenkuopat
Riikka-Maria Lemminki
, toimitusjohtaja, Mainostajien Liitto

– Miksi hakukoneoptimointikumppani ei saanutkaan meitä Googlen ensimmäiselle sivulle?
– Miksi keittiökaappien virtualisointityö maksoi kilpailijalle kolme kertaa vähemmän?
Riikka-Maria pohjustaa päivän antia kertomalla varoittavia ja ohjaavia esimerkkejä markkinointihankintojen teosta sekä antaa vinkkejä niiden tekemiseen.

Näillä tekijöillä on vaikutusta toimistojen suorituskykyyn
Pia Grahn
, toimitusjohtaja, tutkimus- ja strategiatoimisto Regi, Ruotsi

– Vuoden toimisto kilpailun yhteydessä mitataan mainostoimistojen välistä paremmuutta, mutta myös sitä mitkä tekijät vaikuttajat toimistojen suorituskykyyn.

Tarkastellaan toimistojen suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä tuoreen kotimaisille mainostoimistoille ja näiden asiakkaille tehdyn tutkimuksen kautta. Samalla syntyy listaa niistä asioista, joihin kannattaa markkinointikumppanin valinnassa kiinnittää huomiota.

Nykyaikaiset tavat toimistojen kilpailuttamiseen
Anne Aikala
, toimitusjohtaja, SuperSkills

Mainostoimistojen kilpailuttaminen töiden kautta alkaa olla historiaa. Rinnalle on syntynyt teknologioita toimistojen kilpailuttamiseen. Anne kertoo millaisia seikkoja kilpailutuksissa kannattaa painottaa ja miten parhaat toimistot saadaan innostumaan kilpailutuksista.

– Hyvän ja tehokkaan kilpailutuksen kulmakivet
– Tarinoita tosielämästä – New Business-kilpailutus toimiston näkökulmasta.
– Mistä hyvä shortlista on rakennettu
– Superskills palvelun esittely lyhyesti

Mainostajien Liitto, Yrjönkatu 16, 4.krs, Helsinki

07.06.2018 klo 8.45-11.00

125
euroa /hlö + alv 24 %. Osallistumismaksuun sisältyvät ohjelma ja aamukahvitarjoilu.

Mukaan mahtuu vain 25 osallistujaa, joten varaa paikkasi nyt!

Brekkarit vain jäsenille.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.