Teknologia- ja ohjelmistohankinnat (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Teknologia- ja ohjelmistohankinnat (1 pv)

22.11.2018, Crowne Plaza, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 5 elokuun, 2018 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Miten toteuttaa teknologia- tai ohjelmistohankinta ketterästi ja tehokkaasti?
Teknologia kehittyy kovaa vauhtia. Tämä näkyy myös teknologian ja ohjelmistojen hankinnoissa; asiakas ei enää määrittele kaikkea itse tarjouspyyntöön, vaan asiakas ja toimittaja tekevät yhteistyötä. Keskinäistä yhteistyötä edellytetään myös toimittajilta, koska yhdessä toteutuksessa voi olla lukuisia toimittajia. Tällaiset toimintatavat edellyttävät vanhojen sopimusmallien hylkäämistä. Samanaikaisesti EU-tasoinen datasääntely lisääntyy, hankinnoilta edellytetään innovatiivisuutta ja toimitusmallit monipuolistuvat.

Tässä teknologia- ja ohjelmistohankintoja kattavasti käsittelevässä seminaarissamme pääset kuulemaan ajankohtaisia alustuksia sekä keskustelemaan alan asiantuntijoiden kanssa.

Koulutus on suunnattu kaikille IT-hankintojen parissa työskenteleville asiantuntijoille.

Kouluttajat
, Counsel, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy
Outi kuuluu Hannes Snellmanin IP&TMT-ryhmään, ja hän avustaa asiakkaita julkisiin hankintoihin ja teknologiaan liittyvissä asioissa. Outi tarjoaa strategista neuvonantoa ja avustaa asiakkaita – sekä hankintayksiköitä että tarjoajia – neuvotteluissa, markkinakartoituksissa, kilpailutuksissa, markkinaoikeusprosesseissa, tarjouspyynnönmukaisuuden arvioinneissa sekä projektien uudelleenjärjestelyissä. Outilla on juristin tutkinnon lisäksi tausta ohjelmistosuunnittelijana. Valtion yhteishankintayksikkö Hanselissa työskennellessään Outi toi ketterät sopimusmallit julkisiin hankintoihin, ja hän on suorittanut myös Scrum Master -sertifikaatin. Hän luennoi säännöllisesti seminaareissa ja kirjoittaa artikkeleita koskien julkisia hankintoja, ketterän kehityksen mukaisia sopimusmalleja sekä hankintojen tietosuojaa ja tietoturvaa.

Jesper Nevalainen, Partner, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy
Jesper johtaa Hannes Snellmanin Helsingin toimiston IP/TMT-praktiikkaa. Hän on erikoistunut erityisesti kauppa-, teknologia- ja tietosuojaoikeuteen mukaan lukien ulkoistaminen TMT-sektoreilla, ja hänellä on erityistä kokemusta avoimen lähdekoodin käyttöön liittyvistä kysymyksistä. Hän toimii neuvonantajana sekä tietotekniikan ostajille että toimittajille usein liiketoimintakriittisissä hankkeissa. Jesper avustaa asiakkaita laaja-alaisesti käsittäen strategisen neuvonannon, projektinhallinnan, sopimusten laatimisen ja neuvottelun, compliance- ja riita-asioiden hoitamisen kuin myös haastavien projektien uudelleenjärjestelykysymykset. Jesper on rankattu useina vuosina johtavaksi TMT-asiantuntijaksi kaikissa merkittävissä lakialan rankingeissa.

Eriika Autio, hankintapäällikkö, Business Finland

8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9:00 Tervetuloa – ajankohtaisia huomioita
, Asianajaja, Counsel, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy

9:30 Pilvestä tuotettavat ohjelmistopalvelut ja asiakkaan vaatimukset
Jesper Nevalainen
, Asianajaja, Osakas, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy

10:00 Voiko hinta olla kiinteä, jos toteutus on aidosti ketterä? Ketterä ohjelmistokehitys sopimuksissa
, Asianajaja, Counsel, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy

Helsinki

22.11.2018 klo 9.00 – 15.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Webinaari: 590 euroa + alv. 24% /hlö, lisäosallistuja webinaariin samasta organisaatiota edullisesti 200 euroa + alv. 24% /hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.