Teknologiasopimusten tehoaamupäivä (3 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Teknologiasopimusten tehoaamupäivä (3 h)

30.05.2024, Webinaari , Webinaari 6 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tieto- ja viestintäteknologia

Millaisia trendejä ohjelmistoteknologia- ja palvelusopimuksissa on nähtävissä? Mihin seikkoihin tulee kiinnittää huomiota pilvipalveluita hankittaessa? Miten voit vaikuttaa sopimisvaiheessa ulkoistus- ja kumppanuushankkeiden onnistumiseen? Miten EU:n dataregulaatio vaikuttaa näihin sopimuksiin?

Ohjelmistoja ja ohjelmistopalveluita koskevia teknologiasopimuksia, kuten lisenssi-, pilvipalvelu-, projektitoimitus- ja ylläpitosopimuksia haastaa teknologian nopea kehitys ja liiketoiminnan muuttuvat tarpeet. Näiden lisäksi EU:n datasääntely ja tekoälyyn liittyvät sopimuskysymykset tuovat lisää ajankohtaisia haasteita neuvottelupöytiin. Esimerkiksi datasäädöksen myötä dataa koskevia sopimuksia aletaan säädellä suurelta osin pakottavin säännöin, kun ennen yritykset pystyivät sopimaan niistä parhaaksi katsomallaan tavalla.

Onnistuneen sopimuksen neuvottelu vaatii hyvää ymmärrystä teknologian kehityksestä ja kykyä ennakoida tulevaisuuden tarpeita sekä säädösmuutoksia.

Tässä erittäin tehokkaassa koulutuksessa perehdymme teknologiasopimusten ajankohtaisimpiin sääntelymuutoksiin ja yleisimpiin kompastuskiviin kokeneen teknologia- ja datajuristin Otto Lindholmin johdolla.

Koulutus tarjoaa vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Millaisia trendejä teknologiasopimuksissa on nähtävissä?
– Mihin seikkoihin tulee kiinnittää huomiota pilvipalveluita hankittaessa?
– Miten voit vaikuttaa sopimisvaiheessa ulkoistus- ja kumppanuushankkeiden onnistumiseen?
– Mistä asioista on oltava hereillä sopimusneuvotteluissa? Ja miten toteuttaa tehokas kilpailutus ja hankintaprosessi?
– Miten EU:n Datasäädös (Data Act) tulee vaikuttamaan datan haltijan ja verkkoon kytkettyjen laitteiden sekä näihin liittyvien palveluiden käyttäjien välisiin sopimusehtoihin?
– Miten dataa jatkossa suojataan tehokkaasti sopimuksin?
– Mitä uusia velvoitteita Data Act tuo datan haltijan ja vastaanottajan väliselle sopimussuhteelle?
– Miten tekoälyasetus vaikuttaa sopimuksiin?
– Millaisia tekoälyyn liittyviä sopimuskysymyksiä on hyvä ottaa huomioon?

Koulutus sopii juristeille, hankintapäälliköille, myyjille ja sopimusosaajille. Koulutus soveltuu myös mm.: IT-palveluiden tarjoajille, sovelluskehittäjille, pilvipalveluita tarjoaville yrityksille sekä ohjelmistoyrityksille.

Kouluttaja:
Otto Lindholm
, Counsel, Dottir Attorneys Ltd
Otto Lindholm on kokenut teknologia- ja datajuristi sekä asianajaja, joka on toiminut urallaan asianajajan tehtäviensä lisäksi myös yritysjuristina sekä isossa pörssiyhtiössä Cargotecilla että pienemmässä kotimaisessa yhtiössä Fonectalla. Työssään Otto on toiminut juridisena neuvonantajana globaaleissa teknologiahankkeissa, datapohjaisten liiketoimintojen kehittämisessä, yrityskaupoissa sekä näistä aiheutuneiden ongelmien ja riitojen ratkaisutilanteissa.

09.00 Tervetuloa koulutukseen!

09.05 Teknologiasopimusten tehoaamupäivä
– Teknologiasopimukset ja hankkeet: Miksi ja miten merkittävät hankkeet ja projektit tulisi valmistella ja neuvotella?
– Teknologiasopimusten trendit: Ovatko sopimukset muuttuneet teknologian ja kaupallisten ratkaisujen kehittymisen myötä? Miten lisääntynyt sääntely vaikuttaa sopimuksiin ja sopimusneuvotteluihin?
– Datasta sopiminen: Mitä datasta sovittaessa tulisi ottaa huomioon? Miten EU:n uusi Data Act vaikuttaa verkkoon liitettyihin laitteiden sekä näihin liittyvien palveluiden datan käyttöön ja sopimuksiin?

Pidämme 15 minuutin tauon noin puolessa välissä koulutusta.

12.00 Koulutus päättyy

Webinaaritoteutus verkossa.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

30.5.2024, klo 9:00-12:00

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 310 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 260 euroa + alv 24 % / hlö

Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.