Tekoäly HR-työssä (2, 5 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tekoäly HR-työssä (2, 5 h)

13.12.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 7 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Henkilöstöhallinto , HR ja henkilöstöhallinto

Tekoäly muuttaa kohisten tietotyötä eikä henkilöstöhallinto ole poikkeus. Generatiivinen tekoäly kuten ChatGPT on vain yksi esimerkki tekoälyn mahdollisuuksista.

Koulutuksessa käymme lyhyesti läpi tekoälyn perusteita, ja tarkastelemme tekoälyn mahdollisuuksia HR-ammattilaisen työssä sekä työntekijöiden tukena.

Koulutus tarjoaa perusymmärryksen tekoälyn ja analytiikan yhteispelistä sekä varauksista tekoälyn käytöstä henkilöstötiedon käsittelyyn.

Aiheina mm. :
– millaisia käyttökohteita tekoälylle on henkilöstöhallinnossa ja HR-työssä?
– miten tekoäly voi toimia tietotyöläisen henkilökohtaisena assistenttina?
– miten tekoäly voi myös tehostaa erilaisia prosesseja?
– miten tunnistetaan erilaisten tekoälyratkaisujen mahdollisuuksia ja rajoituksia HR-työssä?
– millaisia käyttökohteita henkilöstölle tarjotuille tekoäly- tai hybridiratkaisuille löytyy?

Koulutuksessa emme sukella tekniseen käyttöopastukseen, vaan keskitymme tunnistamaan erilaisten tekoälyratkaisujen mahdollisuuksia ja rajoituksia HR-työssä esimerkkien avulla.

Hyödyt
– Koulutuksessa tutustut erilaisiin esimerkkeihin ja käyttötapoihin, miten tekoälyratkaisut voivat tukea HR-työtä.
– Lisäksi tunnistat tekoälyn rajat ja rajoitukset henkilöstöhallinnossa.

Kaikki henkilöstöhallinnossa työskentelevät

Kouluttaja:
Jaana Saramies
, henkilöstöanalytiikan sanansaattaja, Saratiikka
Päivän valmentajana on HR-älytalo Saratiikan perustaja ja yrittäjä, HR-tiedolla johtamisen kehittäjä Jaana Saramies. Jaana on työskennellyt mm. HR-tietolla johtamisen projektipäällikkönä, HR-kehityspäällikkönä ja HR-data-analyytikkona. Taustasta löytyy myös HR-analytiikkaratkaisun konsultointikokemusta sekä taloushallinnon ja sisäisen laskennan controller-osaamista. Jaana on myös ollut kirjoittamassa ensimmäistä suomalaista kirjaa HR-analytiikasta: Henkilöstöanalytiikka – Mittaa, ymmärrä, menesty (2021). ​

8.50 Yhteyden avaaminen

9.00 Tekoäly: miten se toimii?
– Tekoäly päätösmallina
– Yleiset, helpot käyttökohteet
– Tekoälyn tulosvaikutus HR-työssä

Tekoäly HR-ammattilaisen tukena
– Tekoäly tietotyön assistenttina
– Tekoäly HR-prosesseissa

Tekoälyratkaisut henkilöstölle
– Henkilöstön hyödyt ja huolenaiheet tekoälyyn liittyen
– Hybridimallien hyödyntäminen: koneen ja ihmisen liitto
– Esimerkkejä: henkilöstön chatbotit, tekoäly henkilöstön osallistamisessa, työntekijän hyvinvoinnin tuki

Tekoäly ja henkilöstöanalytiikka
– Tekoälyn mahdollisuudet analytiikassa
– Tekoälyn rajoitukset henkilöstödatan analysoinnissa

Tekoälykehityksen suunta: mitä on odotettavissa?

11.30 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus

13.12.2023, klo 9.00-11.30

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vuoden aikana max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.