Tekoäly ja uuden ajan mediavalmennus (1 pv)
Infor järjestää nyt koulutuksen:

Tekoäly ja uuden ajan mediavalmennus (1 pv)

24.04.2024, Helsinki ja etäosallistumismahdollisuus , 6 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Tekoäly , Viestintä

Tässä valmennuksessa käytämme tekoälyä sisällöntuotannon sparraamisessa ja sen tukena. Tehopäivän aikana opit miten tekoäly auttaa sinua sisällöntuotannossa.

Tule kehittymään viestijästä vaikuttajaksi!

Koulutus järjestetään hybridinä.

Median murros haastaa jokaista organisaatiota kehittämään viestintää ja sisällöntuotantoa kohti tulevaa. Organisaatioiden tulee oppia itse tuottamaan yhä enemmän sisältöjä ja toimimaan ’mediataloina’, jotka tuottavat nopeasti monikanavaista viestintää. Samasta asiatekstistä pitää osata muokata nopeasti eri kanaviin vaikuttava viesti eri formaateissa.

Minuutin mittaiset tiiviit vertikaalivideot ovat tällä hetkellä nopeimmin kasvava sisältöformaatti sosiaalisessa mediassa ja myös monissa uutispalveluissa. Lyhyitä ’minuuttivideoita’ voi käyttää sekä ulkoiseen, että organisaation sisäiseen viestintään. Hakukoneet ja algoritmit tarttuvat niihin tehokkaasti.

Tehokas someviestintä edellyttää uudenlaisia mediavalmiuksia – pääviestien tiivistämistä ja luontevaa esiintymistä. Sosiaalisen median Reelsit, Tokit ja YouTube short videot vaativat erilaista sisällönsuunnittelua ja nopeaa kerrontaa. Uudet mediasukupolvet kaipaavat viestintää suoraan kännykkäänsä. Video on tutkitusti tehokkaampi kuin pelkkä teksti. Sen vuoksi sisäisessä viestinnässä videotiedotteet ovat tulossa vahvasti myös organisaatioviestintään.

Tule oppimaan kuinka ottaa haltuun joustava, ketterä ja nopea sisällöntuotanto. Valmennuksessa opit miten esiintyä, miten kuvata, miten rakentaa tarina, tiivistää pääviestit ja miten välittää aito tunne eri viestinnän formaateissa. Keskitymme opettelemaan asiapitoisen viestinnän palvelumuotoilua siten, että teemme asiapitoisesta sisällöstä kiinnostavaa ja vaikuttavaa viestintää, joka toimii myös sosiaalisen median kanavissa.

Hyödyt

Valmennus sopii sinulle, joka haluat kehittyä vaikuttavaksi viestin tuottajaksi tai esiintyjäksi. Löydät valmennuksesta omat vahvuutesi ja tunnista voimavarasi esiintymistilanteissa ja nopeassa sisällöntuotannossa. Pääset päivittämään uusimmat käytänteet ja trendit sekä saat uusia ideoita organisaatiosi sisällön tuotantoon.

Työtehtäväsi voi olla esimerkiksi:

– tiiminvetäjä tai esihenkilö
– asiantuntija
– projektipäällikkö
– johtaja
– sisällöntuottaja tai muu viestinnän tekijä

Kouluttaja
Lilly Korpiola
, Mediastrategi, tutkija, tietokirjailija, johtamisen & viestinnän valmentaja, organisaatiokulttuurin kehittäjä

Lilly Korpiola on kokenut mediastrategi sekä johtamisen ja viestinnän valmentaja. Korpiolan erikoisosaamista ovat mm. digitalisaatio, kriisiviestintä, muutosjohtaminen, strateginen viestintä ja johtamisviestintä. Hänellä on yli 25 vuoden kokemus organisaatioiden ja organisaatiokulttuurin strategisesta kehittämisestä. Valmentajana ja kehittäjänä Korpiola saa kiitosta uusimman tutkimustiedon ja käytännön kokemuksen yhdistämisestä sekä osallistavasta otteestaan. Korpiola on ollut kehittämässä usean suomalaisen julkisorganisaation ja viranomaisen turvallisuus- ja kriisiviestintää sekä viestintästrategiaa.

Korpiola on kirjoittanut useita tietokirjoja: Kriisiviestintä digitaalisessa julkisuudessa (2011 Infor-kustannus), Arabikevät (2012 Avain-kustannus, yhdessä toimittaja Hanna Nikkasen kanssa), Lähi-itä Arabikevään jälkeen – arjen ja apokalypsin välissä (2017 Tammi, yhdessä Sanna Raita-ahon kanssa) sekä Korona ja digitaalinen riskiyhteiskunta (2021 Tammi, yhdessä Petro Poutasen kanssa).

Valmennuksen sisältö

– Miten viestintäorganisaatiota kannattaa kehittää juuri nyt kun tekoäly tulee ja somekanavat ovat murroksessa?
– Viestinnän palvelumuotoilu: ymmärrä kohderyhmiäsi syvällisemmin ja opi muokkaamaan tekoälyn sparraamana viestisi nopeasti eri kohderyhmille monikanavaisesti eri formaateissa.
– Vaikuttaminen videolla: Vertikaalinen nopea 1-2 minuutin video on nopeimmin kasvava sisältöformaatti. Opi käsikirjoittamaan, kuvaamaan ja editoimaan vaikuttava videoviesti.
– Algoritmit & someviestintä: kuinka yhdistää tunteet, tarina ja tekoäly someviestinnässä.
– Vakuuttava esiintyminen: miten saavuttaa sisäiset ja ulkoiset sidosryhmät luontevalla otteella? Someviestintä vaatii erilaista esiintymistyyliä kuin perinteinen mediavalmennus. Opit uudenlaista esiintymistä ’kameran edessä’.

Osallistujat voivat ottaa valmennukseen omia sisältöjä, kuten tiedotteita, raportteja yms, joita opimme muokkaamaan tehokkaasti eri kanaviin ja tuottamaan niistä nopeasti tekoälyn tukemana kiinnostavia sisältöjä.

Töölönlahden koulutuskampus, Mannerheimintie 15, Helsinki
Hybridikoulutus, voit itse valita osallistutko lähikoulutukseen Helsingissä vai etänä verkon välityksellä.

24.4.2024, klo 09.00 – 16.00

(+ alv. 24 %). Hinta sisältää koulutuksen, oppimateriaalit sekä lähitoteutuksessa lounaan ja taukotarjoilut.

Kysy ryhmähintaa useammalle osallistujalle samasta organisaatiosta!

Ilmoittautumisen peruutusehdot
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.