Tekoäly taloushallinnon ammattilaisille (1 pv)
Taloushallintoliitto järjestää nyt koulutuksen:

Tekoäly taloushallinnon ammattilaisille (1 pv)

06.03.2019, Taloushallintoliiton koulutustilat, Helsinki Salomonkatu 17 A, Helsinki 15 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia

Tekoäly on pian kaikkialla. Käytännössä isoja muutoksia ei ole vielä tapahtunut ja suurimmat lupaukset lunastetaan lähitulevaisuudessa.

Tekoälystä on tulossa osa bisneksen arkea ja voittajia ovat ne, jotka tarttuvat sen tarjoamiin mahdollisuuksiin päämäärätietoisesti sekä lähtevät kehittämään oman organisaationsa kyvykkyyksiä niin, että valmius pysyä edelläkävijöiden joukossa säilyy myös tulevaisuudessa. Ymmärrys tekoälystä ja sen tarjoamista mahdollisuuksista on avainasemassa sen hyödyntämisessä.

Miten?
Päivän aikana käymme läpi käytännön esimerkein, mitä tekoälyn avulla tehdään yrityksissä jo nyt ja kuinka se käytännössä tehdään. Käymme läpi keskeiset teknologiat käytännön mahdollisuuksien näkökulmasta. Lisäksi luomme silmäyksen lähitulevaisuuteen ja tulossa oleviin uusiin palveluihin.

Tekoälyn avulla voidaan tehostaa toimintaa, parantaa laatua ja kasvattaa vaikuttavuutta. Lisäksi tekoäly mahdollistaa täysin uudenlaisten toimintamallien käyttöönoton. Tekoäly on tämän päivän teknologiatrendeistä pitkäikäisin eli kyseessä on aidosti suuri muutos.

Talousjohdolle, tilitoimistojohdolle, klt-asiantuntijoille, kehittäjille, yritysneuvojille ja taloushallinnon konsulteille.

Kurssi sopii KLT-ylläpitokoulutukseksi.

Vaativuustaso: ++ Ammattilaistaso

Kouluttaja:
Immo Salo
, valmentaja, sarjayrittäjä, T:mi Immo Salo.
Immo Salo on toiminut valmentajana yrityksissä, aikuisoppilaitoksissa ja yliopistoissa vuodesta 2003 lähtien. Hän on sarjayrittäjänä keskittynyt digitaaliseen murrokseen vuodesta 2006. Immo Salo on julkaissut useita kirjoja. Hänen uusin kirjansa tekoälystä (Docendo) ilmestyy vuonna 2019, ja on jatkumoa edellisille, pilvipalveluita ja big dataa ilmiöinä esitelleille kirjoille.

08.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Tekoäly eilen, tänään ja huomenna

Tekoälystä puhutaan ja kirjoitetaan nyt kaikkialla. Ilmiönä se ei ole
uusi, mutta käytännössä tekoälyn käyttö ei ole koskaan ollut niin
 helppoa kuin nyt. Trendi on vahvistumassa ja on jo helppo ennustaa tekoälyn olevan taloushallinnon kilpailukyvyn kulmakivi lähitulevaisuudessa.

09.30 Tekoäly – keskeisimmät teknologiat ja palveluntarjoajat

Mistä lähteä liikkeelle? Mitä teknologioita on jo nyt tarjolla ja
 keneltä voi ostaa tekoälypalveluita? Tietoisku tämän päivän tilanteeseen
 esimerkkien avulla.

10.45 Tauko

11.00 Käytännön case-esimerkkejä tekoälyn hyödyntämisestä

Tekoälyllä on paljon käytännön sovelluksia. Esimerkkien avulla on
 helppo ymmärtää, mikä on mahdollista ja mikä vasta tuloillaan olevaa
 teknologiahypetystä.

12.00 Lounas

13.00 Tekoäly käyttöön tänään

Kuinka aloittaa tekoälyprojekti omassa organisaatiossa ja miten rakentaa
 kyvykkyyksiä niin, ettei riippuvuus konsulteista kasva liian suureksi?
Esimerkki-casen avulla käymme läpi keskeiset vaiheet ja pahimmat
 sudenkuopat.

13.45 Lähitulevaisuuden nähtävillä oleva kehitys

Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta seuraavien vuosien kehitystrendit ovat
jo nyt nähtävillä. Tulevaan varautuminen auttaa sopeutumaan muutoksiin
nopeasti ja kohdistamaan resurssit oikein.

14.15 Kahvitauko

14.00 Tekoäly palveluna

Tekoälyn tulevaisuus on suurelta osin siellä, missä ICT:n tulevaisuus
 laajemminkin on: pilvessä. Käymme lyhyesti läpi keskeiset toimijat, jotka
 tarjoavat tekoälyä palveluna sekä heidän avainpalvelunsa.

15.30 – 16.00 Yhteenveto ja loppukeskustelu

Taloushallintoliitto, TAL-tila, Salomonkatu 17 A, 11. krs, 00100 Helsinki

keskiviikko 06.03.2019

Hinta sisältää aamu- ja iltapäiväkahvit, lounaan sekä luentomateriaalin työkalupakkeineen.

Jäsenhinta Taloushallintoliiton jäsenille:
350 euroa /hlö + alv 24 %.

KLT-hinta:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
keskiviikko 27.02.2019