Tekoäly varhaiskasvatuksessa (2 h)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Tekoäly varhaiskasvatuksessa (2 h)

14.06.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 10 toukokuun, 2023 Sampo Korppoo

Tekoäly , Tieto- ja viestintäteknologia

Tekoälyn kehitys on edennyt rytinällä ja aihe on opetus- ja kasvatusalalla ajankohtainen. Mitä on luova tekoäly? Entä miten tekoälyä voidaan hyödyntää varhaiskasvatuksessa? Luova tekoäly mahdollistaa helpon teksti- ja kuvasisällön luonnin vaikkapa ryhmässäsi juuri nyt ajankohtaisten teemojen perusteella. Tule oppimaan miten käytät generatiivista tekoälyä materiaalien laatimisen apuna varhaiskasvatuksessa!

Tavoite
Koulutuksessa opit käyttämään luovaa tekoälyä tekstin ja kuvan tuottamiseen. Saat myös ideoita, miten voisit hyödyntää tekoälyn generoimaa sisältöä varhaiskasvatustyössä.

Kenelle
Koulutuksessa on suunnattu varhaiskasvatuksen ammattilaisille, joita kiinnostaa tekoälyn hyödyntäminen omassa työssä.

Kouluttaja
Kouluttajana toimii Eduhousella digitaitokouluttajana ja sisällöntuottajana työskentelevä Tanja Lehto. Hänen intohimonaan on auttaa työntekijöitä ja organisaatioita kehittymään koulutuksen keinoin. Tanja kouluttaa monenlaisia digitaitoihin liittyviä aiheita, ja häntä kiinnostaa teknologian suhde yhteiskuntaan ja ihmisyyteen. Koulutukseltaan Tanja on sosionomi ja yhteiskuntatieteiden maisteri ja aiemmin hän on työskennellyt kasvatuksen ja ihmissuhdetyön parissa niin verkon välityksellä kuin kasvokkainkin.

Koulutuksen sisältö

Tekoäly varhaiskasvatuksessa
– Mitä on luova tekoäly?
– Miten sitä käytetään?
– Mihin tekoälyä voisi hyödyntää varhaiskasvatuksessa?
– Eettiset ja tekijänoikeuksiin liittyvät kysymykset

Tekstin generointi
– Uuden keskustelun aloittaminen
– Tekoälyn kanssa jutteleminen