Tekoälyn eniten kysytyt (3 h)
Uutuus! Selkeä käytännön tietopaketti!
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Tekoälyn eniten kysytyt (3 h)

12.06.2024, Etäkoulutus klo 9-12 , Etäkoulutus 26 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Kehittäminen ja innovaatiot , Tekoäly , Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• – ”Petrillä on erittäin rauhallinen ja selkeä tyyli puhua. Lisäksi etenemistahti oli sopiva.”

• - "Näkyy selvästi että kokemusta on ja osaa tuoda asian selkeästi ja ymmärrettävästi esille."

• – ”Erinomainen ja selkeä tapa kertoa esimerkkien avulla miten saadaan tehokkaimpia käyttötapoja. Ymmärtää myös että kaikkea ei osata ja sen takia tullaan kurssille.”

• - "Ajatuksia herättelevä, mihin kaikkeen tekoälyä voi hyödyntää myös excelin maailmassa."

• – ”Itselle tuli paljon uutta, juuri sellaista mitä varmasti tarvin ja tuli iso apu.”

• - "Antoi uusia ideoita ja madalsi kynnystä tutustua chatGPTeen enemmän."

• - "Sain hyvän yleiskäsityksen siitä miten ChatGPT:tä voi hyödyntää Excelin ja myös muiden Office-tuotteiden käytössä. En ole aiemmin hyödyntänyt tekoälyä millään tavalla ja uskon että siitä on työssäni hyötyä."

Tehosta tekoälyn avulla työtäsi heti!

Yksikin 10 minuuttia työpäivässäsi säästävä vinkki säästää sinulta vuodessa 40 tuntia työaikaa.

– Ymmärrätkö generatiivisen tekoälyn toimintaperiaatteen ja rajoitukset?
    – Kaipaatko ideoita tekoälyn hyödyntämiseksi työtehtävissä?
    – Tiedätkö, että maksuttomalle ChatGPT:lle on parempia maksuttomia vaihtoehtoja?
    – Osaatko luoda valokuvia Midjourneylla?
    – Tiedätkö maksullisen ChatGPT:n hyödyt, kuten tiedostojen käsittelyn, analysoinnin ja oman räätälöidyn tekoälyn luomisen?
    – Millaisia mahdollisuuksia tarjoavat muut tekoälysovellukset kuten Copilot, Claude, Gemini, Llama?

1) Tässä käytännönläheisessä koulutuksessa opit ensin
    – hyödyntämään generatiivista tekoälyä esimerkiksi ideoinnissa, viestinnässä, markkinoinnissa ja ongelmanratkaisussa sekä
    – ymmärtämään parhaimman kehotteen (prompt) osat.

2) Sitten opit
    – hyödyntämään ChatGPT:tä parempia maksuttomia tekoälyjä sekä
    – luomaan kuvia maksutta ja
    – luomaan realistisia kuvia maksullisella Midjourneylla (10 dollaria/kk).

3) Lopuksi opit
    – hyödyntämään maksullisen ChatGPT:n (20 dollaria/kk) Data Analysisia Excel-tiedostojen yhdistämisessä ja analysoinnissa sekä
    – luomaan sinulle tai työpaikallesi räätälöidyn oman ChatGPT-avustajan.

Koulutuksen sisältö päivittyy uusien ominaisuuksien mukaan.

Kenelle
    Tekoälyn eniten kysytyt -koulutus sopii esimerkiksi asiantuntijoille, esihenkilöille, sihteereille, assistenteille, yrittäjille, sisällöntuottajille ja luovan työn tekijöille.

Hyödyt osallistujalle
    – Saat heti ideoita ja varmuutta tekoälyn hyödyntämiseen työssä
    – Saat tekoälyltä nopeammin parempia vastauksia
    – Osaat käyttää sopivinta tekoälyä
    – Opit luomaan tekoälyllä myös kuvia
    – Ymmärrät tietosuojan
    – Opit käsittelemään esimerkiksi Excel- ja Pdf-tiedostoja
    – Opit luomaan omia räätälöityjä GPT-tekoälyjä

Koulutukseen sisältyy selkeä materiaali.

Kouluttaja

Excel- ja Office-asiantuntija, kouluttaja Petri Manu
    Kouluttaja Petri Manu on vuodesta 1997 lähtien auttanut ihmisiä käyttämään tietokoneohjelmia tehokkaammin. Muutaman tuhannen kurssin ja luennon lisäksi hän on kirjoittanut 5 kirjaa Office-ohjelmien sujuvasta käytöstä.
    Petri on perehtynyt myös uusiin tekoälyn tuomiin mahdollisuuksiin ja kouluttaa niistä selkeästi ja käytännönläheisesti.

Palaute aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Näkyy selvästi että kokemusta on ja osaa tuoda asian selkeästi ja ymmärrettävästi esille.”
    – ”Sain hyvän yleiskäsityksen siitä miten ChatGPT:tä voi hyödyntää Excelin ja myös muiden Office-tuotteiden käytössä. En ole aiemmin hyödyntänyt tekoälyä millään tavalla ja uskon että siitä on työssäni hyötyä.”
    – ”Ajatuksia herättelevä, mihin kaikkeen tekoälyä voi hyödyntää myös excelin maailmassa.”

8.45 Tervetuloa linjoille, yhteyksien tarkistus

9.00 Koulutus alkaa
    – Kielimalliin perustuvan tekoälyn toimintaperiaate
    – Maksuttoman ChatGPT:n hyödyntäminen
    – Toimivan kehotteen/kysymyksen kirjoittaminen ja kehotteen tarkentaminen
    – Hallusinointi ja nykyiset rajoitukset
    – Copilotin (entinen Bing Chat) hyödyntäminen
    – Tietosuoja
    – Käytännönläheisiä esimerkkejä tekoälyn hyödyntämisestä

Tauko (10 min)

– Maksutonta ChatGPT:tä parempien maksuttomien tekoälyjen, kuten Claude Sonnet sekä Llama-3-70B-T, käyttöönotto ja käyttö
    – Kuvien luominen maksutta
    – Kuvien luominen maksullisella Midjourneylla

Tauko (10 min)

Maksullisen ChatGPT:n hyödyntäminen:
    – Data Analysisin hyödyntäminen Excel-tiedostojen yhdistämisessä ja analysoinnissa
    – Pdf-tiedostojen hyödyntäminen
    – Valmiiden räätälöityjen GPT-tekoälyjen hyödyntäminen
    – Oman GPT-tekoälyn luominen ja hyödyntäminen. Luo sinulle tai koko työpaikallesi räätälöity ChatGPT.

Aikaa kysymyksille

12.00 Koulutus päättyy

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida Zoomin chatissa. Saat osallistumisinfon ja linkin sähköpostiisi ennen koulutusta.

keskiviikko 12.06.2024 klo 9-12

397 euroa /hlö + alv 24 %.
    – sisältää sähköisen koulutusmateriaalin

Ryhmäetuhinnat:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Bonus:
    Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen tallenteen, joka on katsottavissa 4 viikon ajan.

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutuksen alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.