Tekoälyn ja Chat GPT:n hyödyntäminen juristin työssä (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Tekoälyn ja Chat GPT:n hyödyntäminen juristin työssä (2 h)

06.09.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 16 kesäkuun, 2023 Sampo Korppoo

Tekoäly , Tieto- ja viestintäteknologia

Miten juristi voi saada ChatGPT:stä itselleen tehokkaan rengin? Miten ChatGPT:tä käskytetään niin, että siitä saadaan paras hyöty irti? Kuinka paljon tekoäly voi korvata juristin työtä? Ja mitä riskejä tähän sisältyy? Millaisia taitoja juristit tarvitsevat tulevaisuudessa tekoälyn koko ajan kehittyessä?

Tekoälystä ja ChatGPT:stä on tullut vallankumouksellisia työkaluja monilla aloilla, ja oikein valjastettuna tekoälyyn pohjautuvat ratkaisut ovat tehokkaita apureita juridisessa työssä. Olennaista on oppia, mihin kaikkeen ChatGPT taipuu ja miten sitä voidaan hyödyntää niin, että se todella nopeuttaa työntekoa. Tekoälysovelluksen käyttö voi kuulostaa houkuttelevalta muun muassa asiakirjojen laatimisen ja juridisen tekstin tuottamisen tukena. Esimerkiksi englanninkieliset tekstit saattavat olla kätevää kirjoittaa ChatGPT:n avulla. Täysin riskitöntä tekoälysovellusten käyttö ei ole, joten on tärkeää tunnistaa myös käytön rajoitukset.

Tässä koulutuksessa pääset oppimaan käytännössä, miten ChatGPT:tä voidaan käyttää juristin arkityön apurina. Koulutuksen aikana saat konkreettisia vinkkejä ja näet mitä erilaisilla käskyillä saadaan aikaiseksi. Kuulet myös näkökulmia tekoälysovellusten käytön tulevaisuudesta ja riskeistä.

Koulutus tarjoaa vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Miten juristi voi käyttää tehokkaasti Chat GPT:tä päivittäisessä työssään?
– Miten Chat GPT:tä käskytetään niin, että siitä saadaan paras hyöty irti?
– Missä kohtaa tekoäly ja Chat GPT ovat hyödyllisiä ja turvallisia käyttää?
– Kuinka paljon tekoäly voi korvata juristin työtä? Ja mitä riskejä tähän sisältyy?
– Millaisia taitoja juristit tarvitsevat tulevaisuudessa tekoälyn koko ajan kehittyessä?

Koulutus sopii kaikille juristeille, jotka haluavat tehostaa työtään tekoälyn ja ChatGPT:n avulla.

Kouluttajat:
Antti Innanen
, CEO, Founder, Dot. Legal Design
Antti on teknologiajuristi sekä juridiikan muutokseen keskittyvän Dot.-lakitoimiston toimitusjohtaja. Antti on kysytty puhuja tekoälyyn liittyvissä tilaisuuksissa. Hän opettaa käytännönläheisesti, miten tekoälysovelluksia voi hyödyntää juristin päivittäisessä työssä.

Beata Mäihäniemi, OTT tutkijatohtori, Legal Tech Lab, Helsingin yliopisto
Beata on oikeus- ja digitalisaation tutkijatohtori Legal Tech Labissa, Helsingin yliopistossa. Hän tutkii alustoja ja datahallintoa kilpailuoikeuden ja käyttäytymistaloustieteen näkökulmasta. Hän on myös vieraileva tutkija Information Society Law Center:ssa Milanon yliopistossa. Beata julkaisi mm. monografian aiheesta ’Competition Law and Big Data: Imposing Access to Information in Digital Markets’ (Edward Elgar 2020).

09.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Miten Chat GPT:tä voi käytännössä hyödyntää juridisessa työssä?
– Miten juristi voi käyttää tehokkaasti Chat GPT:tä päivittäisessä työssään?
– Miten tekoälyä käskytetään niin, että siitä saadaan paras hyöty irti?
– Käytännön vinkkejä ja esimerkkejä komennoista ja siitä mitä niillä saadaan aikaiseksi.

10.00 Tekoälyn ja Chat GPT käyttö juristin työssä: Riskit ja hyödyt ja turvalliset alueet käyttää
– Missä chat gpt on hyödyllinen ja turvallinen käyttää?
– Missä kohtaa tulevat ongelmat?
– Voiko tekoäly myös hidastaa juristin työtä?

11.00. Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

6.9.2023, klo 9.00-11.00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariinm useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.