Tekoälyn tehopäivät (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Tekoälyn tehopäivät (2 pv)

26.-27.08.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 30 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia

Tekoälyn tehopäivät -koulutuksen jälkeen tiedät tekoälyn liiketoimintahyödyt ja tunnet tyypilliset tekoälytekniikat. Kaksipäiväisen koulutuksen aikana käymme läpi muun muassa tekoälyn globaalit trendit ja nykytilanteen Suomessa, tutustumme deep-learningiin/syväoppimiseen ja tyypillisen tekoälyprojektin kulkuun.

Koulutus antaa sinulle valmiudet lähteä toteuttamaan liiketoimintalähtöistä tekoälyprojektia omassa organisaatiossasi.

Kouluttaja:
Harri Puolitaival
, Diplomi-insinööri, yrittäjä, on tekoälyn ja koneoppimisen asiantuntija, sähkötekniikan diplomi-insinööri. Harrilla on laaja ”hands-on” tekninen tausta elektroniikkasuunnittelusta sekä vahva ymmärrys bisneksestä ja taloudesta. Hän kommunikoi ymmärrettävästi ja tehokkaasti sekä liiketoiminnan että tekniikan asiantuntijoiden kanssa.

”Ymmärrän oman kokemuksen ja koulutuksen kautta tekoälyn periaatteelliset matemaattiset teoriat. Ohjelmoin itse tekoälypohjaisia sovelluksia. Minua motivoi tiedon jakaminen. On hienoa elää tällaista aikakautta, jolloin olemme saaneet olla todistamassa Internetin syntyä, sekä nyt meneillään olevaa uutta teollista vallankumousta!”

Koulutuksen sisältö

Päivä 1 – liiketoimintahyötyä tekoälystä
– Mitä tekoäly on?
– Miten tekoäly on kehittynyt ja millaisia haasteita on käyty läpi?
– Tekoälyn globaalit trendit ja nykytilanne Suomessa
– Ohjattu oppiminen, ohjaamaton oppiminen ja syväoppiminen
– Viisi kysymystyyppiä joihin tekoälyllä voidaan vastata
– Data-analytiikka ja visualisoinnin merkitys
– Workshop: Datan hyödyntäminen ja “AI Business Model canvas” -esittely
– Tekoälyn kouluttaminen – kuinka kone saadaan opetettua?
– Tekoäly osaksi liiketoimintaa
– Workshop: Oman projektin hahmottelu
– Tekoäly muuttaa arvoketjuja – pohdintaa tekoälyn luonteesta
– Työkaludemo 1
– Kysymyksiä ja keskustelua

Päivä 2 – tyypilliset tekoälytekniikat tutuksi
– Koneoppimisen, syväoppimisen ja vahvistusoppimisen perusideat
– Loss/accuracy funktio, Gradient Descent toimintaperiaate, aktivaatiofunktiot ja niiden merkitys
– Katsaus koneoppimisen/machine-learning menetelmiin (regressio, logistinen regressio, decision tree, random forest, support vector machine, Bayes)
– Deep-Learning: Neuroverkon rakentaminen, neuronin toiminta ja aktivaatiofunktiot
– Workshop: rakennetaan ja etsitään sopivat kertoimet neuroverkolle
– Vahvistusoppiminen /reinforcement learning epäideaalisuudet huomioiden
– Työkalujen yleisesittely ja tyypillisen tekoälyprojektin kulku
– Työkaludemo 2
– Mistä dataa tekoälyn kouluttamiseen?
– Mitenkä jatkan tästä eteenpäin? Mitkä ovat tärkeitä aiheita opiskella ja ymmärtää?
– Kysymyksiä ja keskustelua

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

26.–27.08.2019

1 550 euroa

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.