Tietosuojan tuoreimmat ratkaisut (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Tietosuojan tuoreimmat ratkaisut (2 h)

04.05.2023, Webinaari , Webinaari 14 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tieto- ja viestintäteknologia

Mitä tietosuojahaasteita verkkosivuilla käytettävistä seurantateknologioista (kuten Google Analytics) voi seurata? Saako WhatsAppia käyttää työasioiden hoitamiseen? Miten rekisteröidyn oikeus saada tutustua omiin tietoihinsa täytetään asianmukaisesti, ja mitä voi seurata tämän velvoitteen laiminlyönnistä?

Tässä koulutuksessa sertifioitu tietosuoja-asiantuntija Ville Vainio, osakas, asianajaja, CIPP/E, Asianajotoimisto Applex Oy ja Tietosuojavaltuutetun toimiston asiantuntija käyvät läpi tietosuojan tärkeimpiä ratkaisuja, ja arvioivat niiden merkitystä tuleville tulkinnoille. Koulutukseen osallistumalla saat tiedon tuoreimpien ratkaisujen perusteluista. Pääset myös syventymään tietosuojan ajankohtaisiin kysymyksiin ja opit välttämään GDPR-laiminlyöntejä omassa organisaatiossasi.

Koulutus sopii tietosuoja-asioiden parissa työskenteleville juristeille, tietosuojavastaaville, tietohallinnon ammattilaisille ja muille tietosuoja-asioiden parissa työskenteleville sekä yritysjohdolle.

Ville Vainio
, osakas, asianajaja, CIPP/E, Asianajotoimisto Applex Oy
Kouluttaja Ville Vainio on Asianajotoimisto Applex Oy:n osakas ja asianajaja. Hän avustaa kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkaita pk-yrityksistä pörssifirmoihin erityisesti tietosuoja- ja teknologiajuridiikan parissa. Ville on suorittanut arvostetun CIPP/E -tietosuojasertifioinnin ja hän kouluttaa säännöllisesti eri aloilla toimivia organisaatioita tietosuojalainsäädännön noudattamisessa. Ville on avustanut monia organisaatioita tietoturvaloukkausasioissa.

13.00 Tervetuloa Editan koulutukseen!

13.05 Tietosuojan tuoreimmat ratkaisut
– Verkkosivustolla käytettäviin seurantateknologioihin liittyvä henkilötietojen käsittely (Google Analytics).
– Rekisteröidyn oikeuksia koskeviin pyyntöihin vastaaminen ja yhteistyö valvontaviranomaisen kanssa.
– Vaikutustenarvioinnin tekemättä jättäminen; kanta-asiakasohjelman yhteydessä suoritetun automaattisen päätöksenteon ja profiloinnin kertomatta jättäminen.
– EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisen vaikutustenarvioinnin tekemättä jättäminen ennen sijaintitietojen käsittelyn aloittamista.
– Asiakkaiden henkilötietojen välittäminen työntekijöiden henkilökohtaisiin puhelimiin WhatsApp-sovelluksella.
– Rekisteröityjen oikeuksien toteuttaminen, yhteydenottokanavan toimivuudesta huolehtiminen ja asiakkaan tunnistaminen.
– GDPR-sakot rekisteröityjen informoimisen laiminlyönnistä.

14.50 Yhteenveto

15:00 Webinaari päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

4.5.2023, klo 13:00-15:00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariinm useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)