Tietosuojariskien sekä tietovuotojen hallinta (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tietosuojariskien sekä tietovuotojen hallinta (1/2 pv)

04.11.2021, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 19 elokuun, 2021 Sampo Korppoo

Lakitieto , Tieto- ja viestintäteknologia

Tietosuojariskien sekä tietovuotojen hallinta -koulutuksessa kuulet, miten tietosuojariskejä kannattaa arvioida ja hallita, ja miten tietosuojaa koskevat vaikutustenarvioinnit (DPIA) toimivat tässä tukena.

Aamupäivän aikana perehdytään myös tietoturvaloukkausten tutkinnan, arvioinnin ja ilmoittamisen prosesseihin. Lisäksi käydään läpi Schrems II -ratkaisun vaatimia toimenpiteitä rekisterinpitäjän toiminnassa sekä luodaan katsaus tähänastisiin sanktiotapauksiin Suomessa sekä muualla EU:ssa.

Koulutuksessa käydään läpi mm.:
• Tietosuojariskien arviointi ja hallinta
• Tietosuojan vaikutustenarvioinnit (DPIA): prosessit ja työkalut
• Henkilötietojen tietoturvaloukkausten tutkinta, arviointi ja ilmoittaminen
• Schrems II -ratkaisu: Henkilötietojen kv. siirtojen arviointi ja lisäsuojakeinot
• Sanktiot: Katsaus viranomaisten ratkaisukäytäntöön & oppi rekisterinpitäjille

Koulutus sopii kaikille tietosuoja-asioiden parissa työskenteleville ja tietosuojavastaaville niin yrityksissä, julkisella sektorilla kuin kolmannella sektorilla.

Asiantuntija:
SOK:n tietosuojavastaava, KTL Mikko Viemerö (CIPP/E, CIPM, CIPT), joka on saanut erinomaista palautetta vahvasta osaamisestaan sekä selkeästä esiintymistavastaan.

Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta. Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä Muut tiedot -kenttään: ”OSALLISTUN STRIIMIIN”. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

8.55 Etäosallistujien yhteyden avaus

9.00 Tervetuloa! Tuottaja Arja Kuitunen, Kauppakamarin koulutus

– Tietosuojariskien arviointi ja hallinta
– Tietosuojan vaikutustenarvioinnit (DPIA): prosessit ja työkalut
– Henkilötietojen tietoturvaloukkausten tutkinta, arviointi ja ilmoittaminen
– Schrems II -ratkaisu: Henkilötietojen kv. siirtojen arviointi ja lisäsuojakeinot
– Sanktiot: Katsaus viranomaisten ratkaisukäytäntöön & oppi rekisterinpitäjille

11.30 Koulutus päättyy

Tauko pidetään noin klo 10.00

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

4.11.2021 klo 9.00-11.30

Jäsenetuhinta 440 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 550 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Striimit 12 kk -kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vaikka kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.