Tietoturvakriisit ja viestintä (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tietoturvakriisit ja viestintä (1/2 pv)

23.03.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 20 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Viestintä , Vuorovaikutus

Tietoturvakriiseissä on piirteitä, joita muissa kriiseissä ei ole. Johtaminen on kriisitilanteen tärkein elementti, viestintä on näkyvin. Jotta kriisitilanteista selvitään mahdollisimman vähin vaurioin, pitää johtamisen ja viestinnän toimia saumattomasti yhteen.

Tietoturvakriisit ja viestintä -koulutuksessa käydään läpi tietoturvakriisien viestinnän tärkeimmät asiat kouluttajan omakohtaisten kokemusten ja parhaiden käytänteiden kautta. Webinaarissa painotetaan johtamisen ja viestinnän käytännön toimien lisäksi maineriskeihin liittyviä asioita. Webinaarissa ei käsitellä tietoturvakriisien teknisiä yksityiskohtia.

Saat tiiviin tietopaketin konkreettisista ja käytännön tilanteissa testatuista toimintatavoista, joilla yrityksen kriisinkestävyyttä voi parantaa huomattavasti. Koulutuksen jälkeen tiedät, miten kriisitilanne otetaan haltuun ja mitä virheitä ei pidä kriisin aikana tehdä.

Koulutus etänä: Koulutukseen osallistutaan verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Kouluttajana Petri Launiainen, jolla on pitkä kokemus kriisiviestinnästä. Petri on toiminut poliisin yleisjohtajana ja tutkinnanjohtajana, operaatioiden viestintäjohtajana, poliisilaitoksen viestintäpäällikkönä ja poliisin viestinnän valmiusryhmän johtajana. Lisäksi Petri on työskennellyt syyttäjälaitoksessa sekä viestintätoimiston johtavana kriisiviestinnän asiantuntijana.

8.50 Yhteyden avaus

Tietoturvakriisien dynamiikka
Miten tietoturvakriisi etenee?
Kriisejä vai poikkeuksellisia tilanteita?

Miten tietoturvakriisistä selvitään?
Tilanteen haltuun ottaminen
Kriisin kriittiset kohdat

Viestintä tietoturvakriiseissä
Kybertilanteiden viestinnälliset erityispiirteet (mm. hybridivaikuttaminen, viranomaistoiminta, rikosprosessi)

11.00 Koulutus päättyy

ETÄKOULUTUS

23.3.2022

Jäsenetuhinta 260 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 346 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan lähes kaikkiin Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutuksiin, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.