Tietoturvakriisit ja viestintä (2 h)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tietoturvakriisit ja viestintä (2 h)

15.02.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 20 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen , Viestintä

Johtaminen on kriisitilanteen tärkein elementti, viestintä on näkyvin.

Jotta kriisitilanteista selvitään mahdollisimman vähin vaurioin, pitää johtamisen ja viestinnän toimia saumattomasti yhteen. Tietoturvakriiseissä on piirteitä, joita muissa kriiseissä ei ole. Sen vuoksi niitä kannattaa käsitellä erikseen omana kokonaisuutenaan.

Tietoturvakriisit ja viestintä -koulutuksessa käydään läpi tietoturvakriisien viestinnän tärkeimmät asiat kouluttajan omakohtaisten kokemusten ja parhaiden käytänteiden kautta.

Painotus on johtamisen ja viestinnän käytännön toimien lisäksi maineriskeihin liittyviä asioita. Tietoturvakriisien teknisiä yksityiskohtia ei käsitellä.

Webinaarin kouluttajana toimii Petri Launiainen, jolla on pitkä kokemus kriisiviestinnästä. Petri on toiminut poliisin yleisjohtajana ja tutkinnanjohtajana, operaatioiden viestintäjohtajana, poliisilaitoksen viestintäpäällikkönä ja poliisin viestinnän valmiusryhmän johtajana. Lisäksi Petri on työskennellyt syyttäjälaitoksessa sekä viestintätoimiston johtavana kriisiviestinnän asiantuntijana.

Hyödyt
Saat tiiviin tietopaketin konkreettisista ja käytännön tilanteissa testatuista toimintatavoista, joilla yrityksen kriisinkestävyyttä voi parantaa huomattavasti. Koulutuksen jälkeen tiedät, miten kriisitilanne otetaan haltuun ja mitä virheitä ei pidä kriisin aikana tehdä.

Kaikille niille, jotka joutuvat työssään johtamaan tietoturvakriisien toimintaa tai jotka kuuluvat yrityksen kriisiryhmään niin yrityksissä kuin julkisella sektorilla.

Kouluttaja:
Petri Launiainen
, Senior Adviser, Gestion Communications Oy

Tällä hetkellä Petri toimii kriisiviestinnän asiantuntijana perustamassaan Gestion Communications Oy -yrityksessä.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
”Selkeä ja helposti ymmärrettävä sisältö, vaikka asia itsessään ei sellainen välttämättä ole. Käytännön esimerkit tukivat hyvin asiaa.”
”Petri Launiainen oli hyvin asiantunteva ja häntä oli miellyttävä kuunnella.”
”Esitys oli erittäin selkästi rakennettu ja esitetty.”

8.50 Yhteyden avaus

9.00 Tietoturvakriisien dynamiikka

– Miten tietoturvakriisi etenee?

– Kriisejä vai poikkeuksellisia tilanteita?

Miten tietoturvakriisistä selvitään?

– Tilanteen haltuun ottaminen

– Kriisin kriittiset kohdat

Viestintä tietoturvakriiseissä

– Kybertilanteiden viestinnälliset erityispiirteet (mm. hybridivaikuttaminen, viranomaistoiminta, rikosprosessi)

– Kriisiviestinnän asiantuntija Petri Launiainen, Gestion Communications Oy

11.00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus

15.2.2024, klo 9.00-11.00

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vuoden aikana max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.