Tiiminvetäjän ketterä johtajuus (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Tiiminvetäjän ketterä johtajuus (2 pv)

12.-13.11.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 30 lokakuun, 2020 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Koulutuksen fokuksena on syventää henkilöjohtamisen taitoja tiimin vetäjälle, johtajalle tai Scrum Masterille, jolla on yksi tai useampi vedettävä tiimi. Keskityt tiimien johtamiseen nykyajan epävakaassa, epävarmassa, monimutkaisessa ja epäselvässä (VUCA) ympäristössä. Koulutuksessa pureudut tiimin vetämisen haasteisiin sekä opit kuinka johtaa tiimejä saamaan ketteryyden edut.

Organisaatioiden täytyy pyrkiä pysymään nopeasti muuttuvien liiketoimintatarpeiden kärjessä. Siksi tarve reagoida ja sopeutua nopeasti on yhä tärkeämpää. Tämä edellyttää uudenlaista lähestymistapaa tiiminvetäjän rooliin, suhteesta työntekijöihin sekä organisaatiokulttuuriin. Ketterä johtajuus useiden selvitysten mukaisesti auttaa organisaatioita ja tiimejä menestymään paremmin epävakaassa, epävarmassa, monimutkaisessa ja epäselvässä (VUCA) maailmassa.

Kurssin materiaali on englanniksi.

Koulutus on suunnattu tiimin vetäjille, johtajille tai ScrumMastereille, joilla on yksi tai useampi vedettävä tiimi.

Esitiedot
Lean-ajattelun, ketteryyden ja johtajuuden perusteet sekä ScrumMaster osaaminen.

Ta­voi­te
Kurssin aluksi lisäät tietoisuuttasi ja ymmärrystäsi ketterän johtamisen perusteista. Ketterien johtajien ajattelun, fokusoinnin ja käyttäytymisen tutkiminen antaa sinulle mahdollisuuden aloittaa oma tutkimusretkesi siihen, mitä tiimin vetäminen tarkoittaa modernissa toimintatavassa.

Kurssin toisen osan tavoitteena on lisätä tietoisuuttasi nykypäivän työelämän muuttuvasta dynamiikasta ja antaa sinulle käytäntöjä, joita tarvitset tiimin tehokkaaseen johtamiseen.

Tämä kokonaisuus auttaa sinua ymmärtämään, miten luontainen toimintasi vaikuttaa tiimiisi sekä miten voit toimia työpaikalla niin, että tiimit pääsevät kukoistamaan parhaalla tavalla. Opit luomaan turvallisen epäonnistumisen -ympäristön ja edistämään läpinäkyvyyden, tarkastelun ja mukautumisen kulttuuria, jotta tiimit voivat kokeilla ja jatkaa oppimistaan tuottaen maksimaalisen arvon muuttuvissa olosuhteissa.

Kurssin sisältö pohjautuu Scrum Alliancen valikoimiin aihealueisiin, jotka on globaalisti todettu olennaisimmiksi teemoiksi ketterässä johtajuudessa.

Koulutuspäivät alkavat klo 9.00 ja loppuvat noin klo 16-16.30. Aamupala on tarjolla klo 8.15-9.00.

KETTERÄN JOHTAJUUDEN OLENNAISET PIIRTEET (MIKSI, MITÄ, MITEN)

MIK­SI: Yleis­kat­saus
– Globaalit haasteet
– VUCA (epävakaa, epävarma, monimutkainen ja epäselvä)
– Monimutkaisuus ja epävarmuus
– Johtamisen trendit
– Organisaation muutos
– Ketterän johtajuuden edut

MITÄ: Eri tyyp­pi­nen joh­ta­juus
– Ketteriä lähestymistapoja tukeva ajattelutavan muutos
– Jäsennelty johtajuuden kehittäminen
– Vuorovaikutukset ja kulttuuri johtamisessa
– Itsetietoisuus
– Tilannetietoisuus
– Sosiaalinen tietoisuus

MI­TEN: Me­nes­ty­mi­sen psy­ko­lo­gia ja tii­mien si­tout­ta­mi­nen
– Kasvun ajattelutapa
– Palautteen oikea hyödyntäminen
– Kunnioittava sitoutuminen
– Kunnioittavat keskustelut
– Sitoutuminen ilman mikrojohtamista

KETTERÄ JOHTAJUUS TIIMIEN VETÄMISESSÄ

Löy­dä uusia lä­hes­ty­mis­ta­po­ja tii­mien joh­ta­mi­seen
– Monitaitoiset tiimit
– Johtamiskäyttäytyminen
– Organisaatiokulttuuri
– Empirismin kulttuuri

Suo­ri­tus­ky­kyis­ten tii­mien joh­ta­mi­nen
– Tiimin suorituskyvyn tekijät
– Työntekijöiden sitoutuminen
– Palveleva johtajuus
– Vastuukulttuuri
– Tiimisi tunteminen

Kuin­ka au­tat tii­me­jä tu­le­maan te­hok­kaik­si
– Ihmisten kehittäminen
– Haasteiden voittaminen
– Arvojen yhtenäistäminen

Yh­teis­työ useam­pien tii­mien kes­ken
– Skaalaamisen haasteet
– Luottamus ja yhteistyö
– Tiimityön mittaaminen

Vai­kut­ta­mi­nen tii­min ve­tä­jä­nä
– Valmentaminen ja vaikuttaminen
– Valmennusosaaminen
– Valmennustavat, mm. voimakkaat kysymykset, GROW…
– Tiimin jäsenten yksilöllinen kasvu
– Tiimien valmentaminen
– Tiimin suorituksen parantaminen ylempään johtoon vaikuttamalla

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

Voit osallistua koulutukseen myös etänä.

12.-13.11.2020

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.