Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tiimivastaavan ajokortti (2 pv)

Tiimivastaavalla on keskeinen rooli tiimin toiminnan koordinoijana ja kehittäjänä. Tiimivastaava voi koordinoi tiimin toimintaa myös ilman esimiesasemaa. Vuorovaikutteisesta ja huippupalautteet saaneesta Tiimivastaavan ajokortti® – koulutuksesta saat hyödyllistä tietoa vaativan tehtäväsi tueksi. Koulutuksessa opit hyödyntämään omia vahvuuksiasi sekä motivoimaan tiimin jäseniä, antamaan palautetta ja kehittämään tiimin tehokkuutta ja tuloksellisuutta.

Koulutus vahvistaa tiimivastaavaa oman roolinsa ja työtehtävänsä rakentamisessa, antaa malleja ongelmatilanteiden ratkaisukykyyn ja
työkaluja tiimin toiminnan koordinointiin. Koulutuspäivien aikana tehdään harjoituksia ja laaditaan yhdessä oman tiimin kehittämisen avainkohdat.

Tiimivastaavan ajokortti® -koulutuksen hyödyt:
• opit tunnistamaan ja vastaamaan tiimin jäsenten, muiden tiimien ja johdon odotuksiin
• opit vahvistamaan tiimivastaavan roolin ja työtehtävien rakentamista
• saat malleja ongelmatilanteiden ratkaisuihin
• saat työkaluja tiimin toiminnan koordinointiin

Koulutus soveltuu kaikille tiimin toiminnasta ja kehittämisestä vastaaville tai sellaiseen tehtävään valmistautuville henkilöille. Koulutuksessa huomioidaan myös ilman esimiesasemaa toimivan vetäjän työn erityispiirteet.

Asiakaspalautteiden keskiarvo on 4,7/5. Tervetuloa kehittymään taitavaksi tiiminvetäjäksi!

Asiantuntija:
Johtajuusvalmentaja, Sertifioitu Business Coach, MBA Sanna Leino, Mind Studio Coaching


1. PÄIVÄN OHJELMA 8.10.2019

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

9.00 Tiimin, tiimin jäsenten ja tiimivastaavan roolit ja tehtävät
• tiimin määrittely
• tiimin tarkoitus ja tavoitteet
• tiimin organisoituminen, vastuut ja velvoitteet
• tiimivastaavan roolit, tehtävät ja odotukset
• tiimisopimus tiimin onnistumisen työkaluna

Keskustelua ja ryhmätöitä
• laaditaan yhdessä oman tiimin kehittämisen avainkohdat

12.15 Käyttäytymistyylit
• itsetuntemus
• viestintä erilaisille ihmisille
• tarinoita ja kokemuksia erilaisuudesta

Ihmiskäsitys ja kuuntelemisen taito
• arvot ja asenteet tiimin johtamisessa
• kuuntelemisen merkitys ihmisten kohtaamisessa
• käytännön harjoituksia

Välitehtävän anto ja ohjeistus

16.00 Koulutuspäivä päättyy

—-

2. PÄIVÄN OHJELMA 11.11.2019

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

9.00 Ensimmäisen päivän ”opit ja kopit”, välitehtävän läpikäyminen

Oivalluksia arkeen
• miten autat tiimin jäseniä kiireen keskellä
• miten motivoit tiimiä itsenäiseen ja vastuulliseen työskentelyyn
• käytännön harjoituksia

Ratkaisukeinoja ongelmatilanteisiin
• ongelman omistajuus ja vastuun ottaminen
• viiden kysymyksen ratkaisumalli
• käytännön harjoituksia

12.15 Palautteen antaminen ja saaminen
• palautekeskustelu tiimivastaavan työkaluna
• spontaani palaute ja puheeksi ottaminen

Tiimin kehittäminen
• tehokkuuden ja tuloksellisuuden kehittäminen
• operatiivisen toiminnan kehittäminen – tiimisopimuksen päivittäminen

Omien vahvuuksien hyödyntäminen ja kehittämistavoitteet, loppukeskustelu

Palaute ja todistukset

16.00 Koulutuspäivä päättyy

Tarjoilut:
aamupalat klo 8.45, kahvitauot klo 10.15 ja 13.30, lounaat klo 11.45-12.15

————————–

Koulutuspaikka:
Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

Ajankohta:
08.10. ja 11.11.2019

Jäsenetuhinta:
670 euroa /hlö + alv 24 %.

Normaalihinta:
870 euroa /hlö + alv 24 %.

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.