TikTok for business ja mainonta (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

TikTok for business ja mainonta (3 h)

30.11.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

TikTok-mainonta on täällä – miten sitä tehdään ja kenelle se sopii? TikTokin maine on ollut nuorten tanssikanavissa ja huumorissa, mutta yritykset löytävät sieltä liiketoiminnan. Miljardi käyttäjää on ylittynyt viime vuonna ja Suomessakin on yli miljoona tiliä. Mutta kuinka paljon käyttäjiä on eri segmenteissä? Onko TikTok otettava viestinnän portfolioon ja kuinka? Minkälaiselle yritykselle TikTok sopii? TikTok ei ole ohimenevä ilmiö, vaan se on otettava haltuun yrityksissä.

Suomessa TikTokilla on reilu miljoonaa kuukausittaista käyttäjää. Käyttäjistä Suomessa lähes puolet ovat 18-24 vuotiaita, mutta skaala kasvaa vauhdilla varttuneemmissa käyttäjissä. Mitä relevanttia sisältöä TikTokkiin voisi viedä? Minkälaisille yrityksille tai brändeille TikTok sopii? Minkälaista sisältöä? Koulutuksessa kuullaan lisää TikTokin mahdollisuuksista organisaatio käytössä.

Kohderyhmä: Koulutus on tarkoitettu kaiken kokoisille yrityksille ja organisaatioille, somea työssään käyttäville, asiantuntijoille, esimiehille ja päättäjille. Organisaation kehittäjille, markkinoinnille, myynnille ja johdolle.

Kouluttaja
Jarkko Koivuniemi
, tieto- ja teknologia-arkkitehti, Suomen Ammattipuhujat Oy / Mediabot Oy

Jarkon tausta on vahvasti teknologiassa ja koulutuksessa. Hän on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut erikokoisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä on monialaosaaja mm. yritysarkkitehtuurin puolella, tietoturva ja -suoja-asiantuntijuudessa. Jarkolla on yli 20 vuoden kokemus toimitusjohtajuudesta ja teknologiasta, kumppaneinaan mm. Microsoft ja Adobe.

Jarkko omin sanoin pitää uusista toimintamalleista ja teknologian tuomista innovaatioista, mutta ihmiset ja yleisö ensin. Yrittäjä isolla yyllä. Intohimona erityisesti golf, amerikkalainen jalkapallo, perhe ja kokkaus.

Jarkko toimii kouluttajana YritysAkatemian koulutuksissa: Tiedonhallinnan perusteet, Sähköisen arkistoinnin perusteet, Tietosuoja update, Strategian kuvaaminen, Taloushallinnon prosessien kehittäminen, Saavutettavat dokumentit käytännössä, sekä Tiedonohjaussuunnitelman laatiminen, käyttöönotto ja ylläpito.

Koulutuksen sisältö:

Johdanto TikTokkiin
– Lyhyt videot, muuta sisältöä?
– Valmiit videot ja muokkaus
– Orgaaninen vs maksettu sisältö TikTokissa
– Markkinointi ja mainonta
– Ero muihin kanaviin

Minkälaista sisältöä ja kenelle?
Käyttäjäsegmentit
Mainonnan edut
– Musiikki, huumori, liike

Vaikuttavuus ja muistijälki
Kohdenna asiakkaasi
Ohjaus verkkosivulle
TikTok Ads Manager
Minkälainen sisältö toimii
Mainosmuodot
Mittaaminen ja analytiikka
Muita työkaluja
Viraalit ja algoritmi
10 syytä hypätä TikTok mainontaan
Esimerkkejä

Etäkoulutus

30.11.2022, klo 13.00-16.00

/hlö + alv 24 %. Koulutus, materiaalit ja lähikoulutuksen aamukahvit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.