TikTok yrityksille ja organisaatioille (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

TikTok yrityksille ja organisaatioille (3 h)

14.02.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.

TikTok on noussut paikon ohi Instagramin ja käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok ei ole ohimenevä ilmiö eikä vain teineille, Suomessa miljoonan tilin pyykki on ylitetty. Miten TikTokissa tuotetaan lyhyitä videoklippejä ja miten nousta, vaikka kansainväliseksi viraaliksi. Pidä yllä organisaation tai yrityksen omaa Tik-Tok kanavaa – tähän on pakko tutustua yrityksen ja mietittävä mahdollisuuksia. Palvelussa luodaan videoita omilla puhelimella ja TikTokin omalla editorilla.

Kuinka valita ja tehdä TikTok videoita oikealle kohderyhmälle, mitä sisältöjä ja julkaisemisen keinot? Koulutuksessa opitaan myös TikTok somestrategiaa, sisältösuunnittelua ja TikTok kanavan hallintaa. Miten tekemistä mitataan ja hyödynnetään TikTokkia yrityskäytössä. Minkälaisia sidosryhmiä tavoitetaan? Koulutuksessa on esimerkkejä TikTok kanavaan viestimisistä.

Tässä koulutuksessa opitaan uutta TikTokista, tekemisistä sekä analysoidaan tekemistä että tuloksia. TikTok on oivallettava, koska sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin ja rohkeus. TikTok haastaa Instagramin, vai onko jo ohittanut paikoin sen?

Kohderyhmä: Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville, esimiehille ja päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, markkinoinnille ja myynnille, asiantuntijoille. Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin parissa toimiville.

Jarkko Koivuniemi
, tieto- ja teknologia-arkkitehti, Suomen Ammattipuhujat Oy / Mediabot Oy

Jarkon tausta on vahvasti teknologiassa ja koulutuksessa. Hän on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut erikokoisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä on monialaosaaja mm. yritysarkkitehtuurin puolella, tietoturva ja -suoja-asiantuntijuudessa. Jarkolla on yli 20 vuoden kokemus toimitusjohtajuudesta ja teknologiasta, kumppaneinaan mm. Microsoft ja Adobe.

Jarkko omin sanoin pitää uusista toimintamalleista ja teknologian tuomista innovaatioista, mutta ihmiset ja yleisö ensin. Yrittäjä isolla yyllä. Intohimona erityisesti golf, amerikkalainen jalkapallo, perhe ja kokkaus.

Jarkko toimii kouluttajana YritysAkatemian koulutuksissa: Tiedonhallinnan perusteet, Sähköisen arkistoinnin perusteet, Tietosuoja update, Strategian kuvaaminen, Taloushallinnon prosessien kehittäminen, Saavutettavat dokumentit käytännössä, sekä Tiedonohjaussuunnitelman laatiminen, käyttöönotto ja ylläpito.

Koulutuksen sisältö:

TikTok lyhyesti, minkälainen kanava?
– Kohderyhmät, käyttäjämäärät
– Ilmiöt, mikä suosittua?

TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta
– Strategia ja tavoitteet

Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?
TikTokin mahdollisuudet yritykselle
– Sisällön suunnittelu
– Analysointi ja mittaaminen

Mitä otettava huomioon sisällön suunnittelussa?
– Sisältötyypit ja videot
– Sitouttaminen ja konversiot

Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut
Maksettu mainonta
Esimerkkejä

Etäkoulutus

14.02.2023, klo 09.00-12.00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaali sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.