Tilaajavastuulaki 2016 (1/2 pv)
Ajantieto järjestää nyt koulutuksen:

Tilaajavastuulaki 2016 (1/2 pv)

14.09.2016, Ajantieto Oy:n koulutustilat, Helsinki Jaakonkatu 3 B, 7 krs. (kamppi, Graniittitalo), Helsinki 31 maaliskuun, 2016 Sampo Korppoo

Tilaajan selvitysvelvollisuudesta ja vastuusta ulkopuolista työvoimaa käytettäessä annetun lain mukaista seuraamusjärjestelmää kiristettiin ja yhdenmukaistettiin. Tilaajavastuulakiin tuli tiukennuksia ja täydennyksiä.

Mitä juuri nyt tilaajan on pyydettävä ja toimittajan annettava täyttääkseen laissa säädetyt vaatimukset?

Toimi siis oikein tilaajavastuun osalta ja välty sakoilta! Selvityksien tekemistä valvotaan tehostetusti, varsinkin rakennusurakoissa. Sopimuksin voi suojautua, joten ennakkoon valmistautuminen säästää riskeiltä.

Asiantuntija:
General Counsel Maria Parker, Taitokaari Property Management Oy

Maria toimii lakiasiainjohtajana Taitokaari-konsernissa. Sitä ennen hän on kahdessa tilintarkastusyhteisössä hoitanut liiketoimintasopimuksiin liittyviä toimeksiantoja sekä kotimaisille että ulkomaisille toimijoille 20 vuoden ajan. Hän toimii säännöllisesti neuvonantajana myös yrityskauppoihin ja yhteisöoikeuteen liittyvissä hankkeissa.

OHJELMA kello 09.00 – 11.30

TILAAJAVASTUULAKI 1.9.2015 – käytännössä

TILAAJAN SELVITYSVELVOLLISUUS – selvitysvelvollisuuden rajat ja tapaukset joihin velvoite soveltuu

SELVITYSVELVOLLISUUDEN SISÄLTÖ – DOKUMENTOINTI, ASIAKIRJAT
• Vuokratyö
• Alihankinnat
• Palvelusopimukset
• Urakkasopimukset
• Sopimusten ketjutustilanteet
• Sopimusosapuolten vastuuhenkilöt
• Hybriditilanteet

ULKOMAISET YRITYKSET – alihankintatoiminnat, jossa joko vuokravoimaa tai paikallista työvoimaa

RAKENNUSLIIKKEET
• laajennettu selvitysvastuu: sanktiot ja edellytetyn selvitysvelvollisuuden laajuus
• urakkatietojen rakentamisilmoitus

Maksulliset, maksuttomat dokumenttilähteet
Tilaajavastuulain valvonta
Luottamushenkilöiden tiedonsaantioikeus
Sopimuksien h-hetket – näissä tarkkana!
– Mistä asioista voi ja pitääkin sopia, esim. luotettavan kumppanin status sekä vastuiden suorittamisen delegointi

LAIMINLÖYNTIMAKSUT

Keskustelua

Ajantiedon koulutustilat, Kamppi Graniittitalo, Antinkatu 3 D 7.krs, 00100 Helsinki

Aika:
14.09.2016

325 eur
+ alv 24 %. Hinta sisältää koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin kolme viikkoa ennen kurssia tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 75 eur + alv 24 %. Myöhemmin kuin viikko ennen kurssia tehdystä peruutuksesta tai peruuttamattomasta, käyttämättömästä kurssipaikasta veloitetaan koko hinta. Esteen sattuessa tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.