Tilanne ja ennusteet haltuun tuloksen arvo -menetelmällä (1/2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

Tilanne ja ennusteet haltuun tuloksen arvo -menetelmällä (1/2 pv)

27.05.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 9 maaliskuun, 2021 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Tavoitteet ja hyödyt
Valmennuksessa opit soveltamaan tuloksen arvo -menetelmää (Earned Value Management) ja tekemään siihen liittyvät laskenta-analyysit. Opit analysoimaan projektisi tilanteen paremmin, ennustamaan tavoitteiden toteutumista ja ohjaamaan projektiasi tavoitteiden saavuttamiseksi.

Työskentelytavat
Valmennus toteutetaan etäopiskeluna. Se muodostuu itseopiskelusta ja yhdestä puolipäiväisestä (3h) verkkotapaamisesta Teamsillä. Käytämme Teamsin lisäksi valmennuksen tukena Howspace verkko-oppimisympäristöämme sekä materiaalin jakamiseen, että yhteiseen tiedonrakentamiseen ja kokemusten jakamiseen.

Suositeltava lähtötaso
Saat valmennuksesta eniten irti, mikäli
– tunnet projektijohtamisen peruskäsitteistön ja menetelmät (projektin osittaminen, aikataulusuunnittelu ja kustannushallinta)
– sinulla on jo näppituntumaa projektikokonaisuuden hallinnointiin tai johtamiseen liittyvästä problematiikasta
– tuloksen arvo -menetelmä (Earned Value) on sinulle ainakin käsitteenä tuttu

Valmennuksen päätteeksi saat digitaalisen osaamismerkin, jonka voit julkaista esimerkiksi LinkedIn -profiilissasi!

– Soveltuu projektipäälliköille, jotka tarvitsevat tehokkaan ohjausmenetelmän projekteilleen, joissa aikataulu- ja kustannustavoitteet ovat kriittisiä ja niihin liittyy epävarmuutta.
– Toimii hyvänä preppauksena myös IPMA C -sertifioitumista suunnitteleville

Kouluttaja:
Matti Haukka
, Seniorikonsultti, valmentaja

Matti on pitkän linjan projekti-, salkku- ja ohjelmajohtamisen konsultti ja valmentaja sekä yksi Projekti-Instituutin perustajaosakkaista. Hän on kansainvälisestikin arvostettu alan asiantuntija, ja kouluttaa mm. IPMA Advanced PM -kursseilla.

Valmennuksen taso
– Syventävää oppia projektipäälliköille
– Kokeneille projektipäälliköille

– Tuloksen arvo -menetelmän yleisesittely
– Edellytykset projektin suunnittelulle
WBS
Aikataulusuunnitelmat
Budjetointi

– Tuloksen arvo -analyysit
Tilanneanalyysit ja siihen liittyvät tunnusluvut
Ennusteiden laatiminen
Valmiusasteiden arviointi

– Demonstraatioharjoitus tilanneanalyysistä ohjaustoimenpiteisiin
– Menetelmän soveltaminen käytännössä

torstai 27.05.2021 klo 13-16

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja
3-4 henkilöä / alennus -15% per osallistuja

Osallistumalla ansaitset 1 500 Finnair Plus -pistettä!

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä 13.05.2021