Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1/2 pv)
Brik järjestää nyt koulutuksen:

Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1/2 pv)

03.03.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 1 maaliskuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Erittäin hyvä ja asiantunteva kouluttaja. Sai aiheesta mielenkiintoisen ja herätti hyvin keskustelun osallistujen kesken

• Kurssi auttoi mielestäni tärkeimmässä tavoitteessa, eli ymmärtämään laskentatoimen käyttämiä käsitteitä, Verottajan/lainsäädännön antamia rajoitteita kirjanpidossa sekä auttamaan lukemaan tuloslaskelmaa ja tasetta paremmin ja kriittisemmin

• Koulutus oli selkeä kokonaisuus ja vastasi hyvin odotuksiani

Koulu­tuk­sessa käymme läpi tilin­pää­töksen peri­aatteet sekä tulos­las­kelman ja taseen sisällön. Koulutus auttaa osal­lis­tujia arvioimaan yrityksen kannat­ta­vuutta tilin­pää­tö­sai­neiston perus­teella. Kurs­simme on saanut paljon kiitosta selkey­destään ja ymmär­ret­tä­vyy­destään. Runsaat lasken­ta­teh­tävät auttavat opitun omak­su­mi­sessa. Osal­lis­tu­minen ei edellytä aiempaa talous­hal­linnon osaa­mista.

Koulutus koostuu suurimmaksi osaksi omatoimisesta opiskelusta, mutta sisältää yhteisen webinaarin. Voit valita itsellesi sopivan ajan useasta eri vaihtoehdosta.

Hyödyt osallistujille
    – Saat helposti omak­sut­tavan yleis­kuvan tilin­pää­tök­sestä ja kassa­vir­rasta
    – Tunnet kirjan­pidon perus­pe­ri­aatteet
    – Opit tuntemaan tilin­pää­töksen tärkeimmät käsitteet, tunnus­luvut ja raportit
    – Opit arvioimaan yrityksen toimintaa ja kannat­ta­vuutta tunnus­lu­kujen avulla

Koulutus on suun­ni­teltu erityi­sesti asian­tun­ti­joille, esimie­hille ja johta­jille, jotka haluavat vahvistaa ulkoisen lasken­ta­toimen osaa­mistaan, mutta eivät tee päätyökseen talous­hal­linnon tehtäviä.

Kouluttaja:
    Jari Salminen

Johta­mis­teh­tävien grand old man Jari on muutosjohtamisen pitkän linjan ammattilainen, jolla on laaja kokemus kymmenien muutoshankkeiden johtajana, tutkijana ja kirjailijana.

KTT Jari on kirjoittanut 15 johtamista käsittelevää kirjaa sekä johtanut lukuisia muutoshankkeita suurissa ja pienemmissä organisaatioissa. Jarin valmennuksia kuvataan helppotajuisiksi, keskusteleviksi ja innostaviksi. Erityistä kiitosta valmennukset ovat saaneet käytännönläheisyydestään ja sovellettavuudestaan.

Jari on monen­laisten johta­mis­teh­tävien ohella toiminut yritys­kon­sulttina jo vuodesta 1986 ja väitellyt tohto­riksi Turun Kaup­pa­kor­kea­kou­lusta aiheenaan muutos­joh­ta­minen ja johta­mis­vies­tintä. Yrittäjänä hän on toiminut vuodesta 2003.

Erityis­osaa­mi­sa­lueet: Stra­te­ginen johta­minen ja haas­tavien muutos­ti­lan­teiden hallinta, johta­minen ja esimiestyö, myynti ja asia­kas­palvelu, johta­mis­vies­tintä, tiimityö, tehokkaat toimin­ta­tavat ja kiireen hallinta sekä muut ihmisten johta­miseen liit­tyvät teemat.

Jakso 1: Video (1h) katsot­ta­vaksi silloin kun sinulle parhaiten sopii. Tässä jaksossa opit tuntemaan:
    – Kirjan­pidon perusteet
    – Tilin­pää­töksen rakenteen ja sisällön
    – Tilin­pää­töksen laati­misen peri­aatteet

Väli­tehtävä 1: Ohjattu tutus­tu­minen oman yrityksen tilin­pää­tökseen

Jakso 2: Webi­naari (2h), jossa sinulla on mahdol­lisuus keskus­tella koulut­tajan ja muiden osal­lis­tujien kanssa. Webi­naa­rissa käymme läpi esimerk­kiy­rityksen tilin­pää­töksen rivi riviltä.

Jakso 3: Video (1h), jossa opetellaan laskemaan yrityksen tärkeimpiä tunnus­lukuja ja syven­netään tilin­pää­töksen analy­soin­ti­taitoja

Etäkou­lu­tus

3.3.2022 klo 09.00-12.00

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.