Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1 pv)
PERUTTU. Koulutus siirtyy koronatilanteen takia, uusi pvm ilmoitetaan myöhemmin.
Brik järjestää nyt koulutuksen:

Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1 pv)

31.03.2020, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 30 maaliskuun, 2020 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Valmennus lunasti lupaukset. Valmentajan ote oli konkreettinen ja ongelmia ratkaiseva. Ryhmäkeskusteluissa pääsin pohtimaan monia vaikeita asioita samassa tilanteessa olevien kollegojen kanssa. Suosittelen."

• - "Hyvä kokonaispaketti. Monipuolinen ja innostava koulutus."

• - "Valmennuksen edetessä kävi selväksi, että valmentajalla on pitkä käytännön kokemus esimiestyöstä."

Koulu­tuk­semme avaa ymmär­ret­tä­västi tilin­pää­töksen peri­aatteet sekä tulos­las­kelman ja taseen sisällön. Koulutus auttaa osal­lis­tujia hahmot­tamaan ulkoisen lasken­ta­toimen peri­aatteet ja arvioimaan yrityksen kannat­ta­vuutta muutaman keskeisen tunnus­luvun avulla.

Kurs­simme on saanut paljon kiitosta selkey­destään ja ymmär­ret­tä­vyy­destään. Runsaat lasken­ta­teh­tävät auttavat opitun omak­su­mi­sessa. Osal­lis­tu­minen ei edellytä aiempaa talous­hal­linnon osaa­mista.

Hyödyt osallistujille
    – Saat helposti omak­sut­tavan yleis­kuvan tilin­pää­tök­sestä ja kassa­vir­rasta
    – Tunnet kirjan­pidon perus­pe­ri­aatteet
    – Opit tuntemaan tilin­pää­töksen tärkeimmät käsitteet, tunnus­luvut ja raportit
    – Opit arvioimaan yrityksen toimintaa ja kannat­ta­vuutta tunnus­lu­kujen avulla

Koulutus on suun­ni­teltu erityi­sesti asian­tun­ti­joille, esimie­hille ja johta­jille, jotka haluavat vahvistaa ulkoisen lasken­ta­toimen osaa­mistaan, mutta eivät tee päätyökseen talous­hal­linnon tehtäviä.

Kouluttaja:
    KTT, toimitusjohtaja Jari Salminen. Jarilla on yli 25 vuoden kokemus erilai­sista johta­mis­teh­tä­vistä. Toiminut muiden tehtävien ohessa yritys­kon­sulttina vuodesta 1986, ja väitellyt tohto­riksi Turun Kaup­pa­kor­kea­kou­lusta vuonna 2000 aiheena muutos­joh­ta­minen ja johta­mis­vies­tintä.

Osaa­mi­sa­lueet: Stra­te­ginen johta­minen ja haas­tavien muutos­ti­lan­teiden hallinta, johta­minen ja esimiestyö, johta­mis­vies­tintä, tiimityö, työhy­vin­vointi, tehokkaat toimin­ta­tavat ja kiireen hallinta sekä muut ihmisten johta­miseen liit­tyvät teemat.

Motto: ”Muutu ennen kuin on pakko”

08:30 Aamiainen

09:00 Kirjanpito ja tilin­päätös

10:15 Tauko

10:30 Tulos­las­kelma
    – Kirjan­pidon perus­pe­ri­aatteet
    – Yrityksen tuloksen muodos­tu­minen
    – Tulos­las­kelman laati­misen peri­aatteet
    – Tulos­las­kelman tärkeimmät tunnus­luvut ja niiden tulkinta
    – Poik­keamien tunnis­ta­minen
    – Kate­tuot­to­las­kelmat

Harjoitus: Tulos­las­kelman tunnus­luvut ja niiden analy­sointi

12:00 Lounas

13:00 Tase
    – Miten tase laaditaan?
    – Taseen tärkeimmät tunnus­luvut ja niiden tulkinta
    – Poik­keamien tunnis­ta­minen
    – Tilin­pää­tös­tie­tojen analy­sointi ja vertailu
    – Mihin rahoit­tajat ja analyy­tikot kiin­nit­tävät huomiota taseessa?

Harjoitus: Taseen tulkit­se­minen

14:15 Tauko

14:30 Kassa­virta ja käyt­tö­pääoman riit­tävyys
    – Tulo- ja meno­vir­tojen synk­ro­nointi
    – Kolme kassa­virtaa
    – Mitä kassa­virrat kertovat
    – Käyt­tö­pää­oma­tarpeen laske­minen
    – Keinoja kassa­virran tasa­pai­not­ta­miseen

14:15 Yrityksen tärkeimmät tunnus­luvut
    – Kannat­tavuus
    – Vaka­va­raisuus
    – Maksu­valmius

15:45 Loppu­kes­kustelu

16:00 Tilaisuus päättyy

Hotel Haven, Unio­ninkatu 17, 00130 Helsinki

tiistai 31.03.2020

– sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, lounaan ja kahvi­tar­joilut.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.