Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1 pv)

15.05.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 17 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Johtaminen , Taloushallinto ja verotus

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Mielestäni hyvä ja selkeästi esitetty kokonaisuus sekä aineisto jälkikäteen hyödynnettäväksi. Kiitos!" -Ari Myllymäki, B&A Trading

• "Koulutuspäivä oli antoisa ja avaava. Harjoitukset avasivat ja sain itselleni tärkeää tietoa, mitä kannattaa erityisesti seurata yrityksen osalta" -Raija Karhu, Helenakoti

• "Kurssi oli hyvä ja informatiivinen. Nyt aukesi tasekin. Mukaan saatu aineisto on hyvä ja sitä tulee kyllä luettua. Kiitos hyvästä kurssista" -Ari Korpipää, ARMEKA Engineering Oy

HUOM. Koulutuksen päivämäärä on muuttunut. Uusi ajankohta on 15.5.2024.

Tämä koulutus avaa ymmärrettävästi tilinpäätöksen periaatteet sekä tuloslaskelman ja taseen sisällön. Koulutus auttaa Sinua hahmottamaan ulkoisen laskentatoimen periaatteet ja arvioimaan yrityksen kannattavuutta muutaman keskeisen tunnusluvun avulla.

Koulutuksemme on saanut paljon kiitosta selkeydestään ja ymmärrettävyydestään. Monipuoliset laskentatehtävät auttavat opitun omaksumisessa. Osallistuminen ei edellytä aiempaa taloushallinnon koulutusta.

Hyödyt osallistujalle
    – Saat helposti omaksuttavan yleiskuvan tilinpäätöksestä ja kassavirrasta
    – Tunnet kirjanpidon perusperiaatteet
    – Opit tuntemaan tilinpäätöksen tärkeimmät käsitteet, tunnusluvut ja raportit
    – Opit arvioimaan yrityksen toimintaa ja kannattavuutta tunnuslukujen avulla

Koulutus on suunniteltu erityisesti asiantuntijoille, esihenkilöille ja johtajille, jotka haluavat vahvistaa ulkoisen laskentatoimen osaamistaan, mutta eivät tee päätyökseen taloushallinnon tehtäviä.

Jari Salminen, KTT, kouluttaja, johtamisen ja yritystalouden asiantuntija

KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.
    – Jos tarvitsette apua esihenkilöidenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.

Erityisosaamisalueet:
    – Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
    – Johtaminen ja esihenkilötyö
    – Asiantuntijamyynti
    – Johtamisviestintä
    – Yritystalous
    – Tiimityö
    – Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
    – Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat

09:00 Kirjanpito ja tilinpäätös

10:15 Tauko

10:30 Tuloslaskelma
    – Kirjanpidon perusperiaatteet
    – Yrityksen tuloksen muodostuminen
    – Tuloslaskelman laatimisen periaatteet
    – Tuloslaskelman tärkeimmät tunnusluvut ja niiden tulkinta
    – Poikkeamien tunnistaminen
    – Katetuottolaskelmat

Harjoitus: Tuloslaskelman tunnusluvut ja niiden analysointi

11:30 Lounastauko

13:15 Tase
    – Miten tase laaditaan?
    – Taseen tärkeimmät tunnusluvut ja niiden tulkinta
    – Poikkeamien tunnistaminen
    – Tilinpäätöstietojen analysointi ja vertailu
    – Mihin rahoittajat ja analyytikot kiinnittävät huomiota taseessa?

Harjoitus: Taseen tulkitseminen

13:45 Tauko

14:00 Yrityksen tärkeimmät tunnusluvut
    – Kannattavuus
    – Vakavaraisuus
    – Maksuvalmius

15:00 Tilaisuus päättyy

Etäkoulutus toteutetaan Zoom-palvelulla. Lähetämme osallistumisohjeet sähköpostiisi ennen koulutusta.

ke 15.05.2024, klo 9.00-15.00

790 euroa /hlö + alv 24 %.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
    toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.