Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1 pv)
Brik järjestää nyt koulutuksen:

Tilinpäätöksen perusteet ja yrityksen tärkeimmät tunnusluvut (1 pv)

27.04.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 14 huhtikuun, 2021 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

HUOM. koulutus järjestetään vain etäyhteydellä

Koulu­tuk­semme avaa ymmär­ret­tä­västi tilin­pää­töksen peri­aatteet sekä tulos­las­kelman ja taseen sisällön. Koulutus auttaa osal­lis­tujia hahmot­tamaan ulkoisen lasken­ta­toimen peri­aatteet ja arvioimaan yrityksen kannat­ta­vuutta muutaman keskeisen tunnus­luvun avulla. Kurs­simme on saanut paljon kiitosta selkey­destään ja ymmär­ret­tä­vyy­destään. Runsaat lasken­ta­teh­tävät auttavat opitun omak­su­mi­sessa. Osal­lis­tu­minen ei edellytä aiempaa talous­hal­linnon osaa­mista.

Hyödyt osallistujille
– Saat helposti omak­sut­tavan yleis­kuvan tilin­pää­tök­sestä ja kassa­vir­rasta
– Tunnet kirjan­pidon perus­pe­ri­aatteet
– Opit tuntemaan tilin­pää­töksen tärkeimmät käsitteet, tunnus­luvut ja raportit
– Opit arvioimaan yrityksen toimintaa ja kannat­ta­vuutta tunnus­lu­kujen avulla

Koulutus on suun­ni­teltu erityi­sesti asian­tun­ti­joille, esimie­hille ja johta­jille, jotka haluavat vahvistaa ulkoisen lasken­ta­toimen osaa­mistaan, mutta eivät tee päätyökseen talous­hal­linnon tehtäviä.

Kouluttaja:
KTT, toimitusjohtaja Jari Salminen. Jarilla on yli 25 vuoden kokemus erilai­sista johta­mis­teh­tä­vistä. Toiminut muiden tehtävien ohessa yritys­kon­sulttina vuodesta 1986, ja väitellyt tohto­riksi Turun Kaup­pa­kor­kea­kou­lusta vuonna 2000 aiheena muutos­joh­ta­minen ja johta­mis­vies­tintä.

Osaa­mi­sa­lueet: Stra­te­ginen johta­minen ja haas­tavien muutos­ti­lan­teiden hallinta, johta­minen ja esimiestyö, johta­mis­vies­tintä, tiimityö, työhy­vin­vointi, tehokkaat toimin­ta­tavat ja kiireen hallinta sekä muut ihmisten johta­miseen liit­tyvät teemat.

Motto: ”Muutu ennen kuin on pakko”

08:30 Aamiainen

09:00 Kirjanpito ja tilin­päätös

10:15 Tauko

10:30 Tulos­las­kelma
– Kirjan­pidon perus­pe­ri­aatteet
– Yrityksen tuloksen muodos­tu­minen
– Tulos­las­kelman laati­misen peri­aatteet
– Tulos­las­kelman tärkeimmät tunnus­luvut ja niiden tulkinta
– Poik­keamien tunnis­ta­minen
– Kate­tuot­to­las­kelmat

Harjoitus: Tulos­las­kelman tunnus­luvut ja niiden analy­sointi

12:00 Lounas

13:00 Tase
– Miten tase laaditaan?
– Taseen tärkeimmät tunnus­luvut ja niiden tulkinta
– Poik­keamien tunnis­ta­minen
– Tilin­pää­tös­tie­tojen analy­sointi ja vertailu
– Mihin rahoit­tajat ja analyy­tikot kiin­nit­tävät huomiota taseessa?

Harjoitus: Taseen tulkit­se­minen

14:15 Tauko

14:30 Kassa­virta ja käyt­tö­pääoman riit­tävyys
– Tulo- ja meno­vir­tojen synk­ro­nointi
– Kolme kassa­virtaa
– Mitä kassa­virrat kertovat
– Käyt­tö­pää­oma­tarpeen laske­minen
– Keinoja kassa­virran tasa­pai­not­ta­miseen

14:15 Yrityksen tärkeimmät tunnus­luvut
– Kannat­tavuus
– Vaka­va­raisuus
– Maksu­valmius

15:45 Loppu­kes­kustelu

16:00 Tilaisuus päättyy

Koulutus järjestetään kokonaan etäyhteydellä

tiistai 27.04.2021

– sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, lounaan ja kahvi­tar­joilut.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.