Tilinpäätös, veroilmoitus ja verotuksen toimittaminen (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tilinpäätös, veroilmoitus ja verotuksen toimittaminen (1 pv)

11.12.2023, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 7 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Tulojen, menojen, varallisuuden ja tulolähteiden käsittelyn erot kirjanpidossa ja verotuksessa ovat joissakin tapauksissa merkittäviä. Jo kirjanpitoa tehtäessä on otettava huomioon tilinpäätökseen ja verotukseen vaikuttavat asiat.

Tilinpäätöksen valmistuttua käymme läpi osakeyhtiön verotettavan tulon laskemista ja veroilmoituksen täyttämisen ongelmakohtia. Veroilmoitusta käydään läpi todellisten lukujen kanssa esimerkkiyritystä käyttäen. Verotusmenettelyä seuraamme verotuksen päättymiseen saakka. Myös mahdolliset muutoksenhaut ja verotuksen oikaisut käydään läpi.

Ohjelmassa mm.:
– käytännön kirjanpidossa huomioitavat verosäännökset
– tilinpäätöksen laatiminen
– tuloslaskelman erät veroilmoituksessa
– tase-erät kirjanpidossa ja verotuksessa
– verotettavan tulon laskelma
– 6B-lomake ja yleisimmät liitelomakkeet
– verotuksen toimittaminen.

Tervetuloa päivittämään tietosi koulutukseen!

Kouluttajat:
Teija Kerbs
, kirjanpidon asiantuntija, Helsingin seudun kauppakamari
Teija Kerbs toimii kirjanpidon asiantuntijana Helsingin seudun kauppakamarissa. Jäsenyrityksille annettavan neuvonnan lisäksi Kerbsin tehtäviin kuuluu asiakkaiden koulutus taloushallinnon eri osa-alueilla. Teija Kerbs on työskennellyt pitkään erityyppisten yritysten taloushallinnon parissa ja hänellä on monipuolinen kokemus taloushallinnon eri osa-alueista.

Kouluttajan saamissa palautteiden perusteella koulutustilaisuudet ovat olleet hyvin käytännön läheisiä, ajankohtaisiin asioihin pureutuvia ja osallistujien ammattitaitoa kehittäviä.

Osallistujat ovat palautteissaan maininneet muun muassa:
– ”Kiitos paljon hienosta koulutuksesta”
– ”Rento, innostava, vankka asiantuntemus”
– ”Loistava asiantuntemus.”

Jukka Koivumäki, veroasiantuntija, Helsingin seudun kauppakamari – Helsingforsregionens handelskammare ry
Hall. maist. Jukka Koivumäki toimii Helsingin seudun kauppakamarin veroasiantuntijana. Hän on vuoden 2012 alusta lähtien KauppakamariTiedon Vero-teoksen kirjoittaja.

Jukalla on pitkä kokemus tilitoimistoalalta ja verohallinnosta ja hän on hyvin suosittu ja innostava kouluttaja.

Osallistujat ovat palautteissaan maininneet muun muassa:
– ”Erinomaista asiantuntemusta ja rento meininki, 10+!”
– ”Innostus asiaan loisti esiintymisestä, esimerkit hyviä!”
– ”Tosi hyvä ja kompakti esitys. Siinä näkyi asiantuntijuus.”

08.45 ilmoittautuminen ja aamupala lähiosallistujille

8.50 yhteyden avaus

9.00 Käytännön kirjanpidossa huomioitavat verosäännökset
– vähennyskelvottomat ja verovapaat erät
– tulolähdejako

Tilinpäätöksen laatiminen
– tilinpäätöksen yleiset periaatteet, arvostus- ja jaksotussäännökset
– tilinpäätösasiakirjat

Tuloslaskelman erät veroilmoituksessa
– tulolähteiden merkitys
– tuloslaskelman lukujenesittäminen 6B-lomakkeella

Tase-erät kirjanpidossa ja verotuksessa
– pysyvät vastaavat, vaihtuvat vastaavat, vieras pääoma ja oma pääoma
– tilinpäätössiirtojen kertymä ja pakolliset varaukset

Verotettavan tulon laskelma
– kirjanpidon tuloksen ja verotettavan tulon erot
– vahvistetut tappiot
– Veroilmoituksen laatiminen

6B-lomake ja yleisimmät liitelomakkeet
– sähköinen lähettäminen

Verotuksen toimittaminen
– verotuksen valmistuminen
– muutoksenhaku

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut lähiosallistujille:
Aamiaistarjoilu 8.45, kahvitarjoilut klo 10.15 ja 14.00. Lounastarjoilu klo 12.00–12.30

Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

11.12.2023, klo 8.45-16.00

Hinnat lähiosallistujille:

– Normaalihinta: 800 euroa /hlö + alv 24 %.
– Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille: 590 euroa /hlö + alv 24 %.

Hinnat etäosallistujille:

– Normaalihinta: 800 euroa /hlö + alv 24 %.
– Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille: 590 euroa /hlö + alv 24 %.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vuoden aikana max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.