Tilinpäätösinformaatio haltuun (3 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Tilinpäätösinformaatio haltuun (3 h)

08.02.2023, Scandic Grand Central Helsinki + striimaus Vilhonkatu 13, Helsinki 12 joulukuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Mitä jokaisen juristin tulee ymmärtää tilinpäätösinformaatiosta? Mistä tilinpäätöksen luvut tulevat? Miten lainsäädäntö ja hyvä kirjanpitotapa ohjaavat tilinpäätöstä?

Tässä käytännönläheisessä koulutuksessa opit ymmärtämään tuloslaskelmaa ja tasetta sekä tunnistamaan lainsäädännön lukujen taustalla. Koulutuksessa paneudumme lakeihin ja asetuksiin käytännön läheisten esimerkkien avulla. Koulutus antaa hyvät perustiedot tilinpäätöksen lukemiseen ja auttaa juristia yhteistyössä yrityksen talous- ja liiketoimintajohdon kanssa. Koulutuksessa keskitytään osakeyhtiön tilinpäätökseen ja pääasiassa suomalaisen tilinpäätöskäytännön mukaiseen tilinpäätökseen ja sen tulkintaan.

Koulutus on osa Juristin taloustaidot -koulutussarjaa. Voit kuitenkin hyvin ilmoittautua myös pelkästään tähän yksittäiseen koulutukseen.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Miten ja missä yrityksen taloudesta säännellään?
– Mistä tilinpäätöksen luvut tulevat?
– Mitä keskeisiä käsitteitä yrityksen verotuksesta on hyvä ymmärtää?

Kaikille juristeille, jotka haluavat hallita yritystalouden lainalaisuudet ja pystyä lukemaan tuloslaskelmaa ja tasetta.

Koulutuksen osallistuja saa:
– Valintansa mukaan kolmen tunnin lähi- tai webinaarikoulutuksen talouden keskeisistä tunnusluvuista ja niiden tulkinnasta.
– Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajalle ennakkoon sekä koulutuksen aikana.
– Koulutusmateriaalin.
– Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
– Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen).

Kaisa Kokkonen
, KTM, HT tilintarkastaja, Akeba Oy
Kaisalla on yli 25 vuoden kokemus talousjohtamisesta mm. Hackman Oyj:stä ja Talentum Oyj:stä. Viimeiset kahdeksan vuotta Kaisa on konsultoinut yrityksiä monipuolisesti talousjohtamisesta oman yrityksensä, Akeba Oy:n kautta.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamupala lähiosallistujille

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Johdanto talouteen
– Miksi juristi tarvitsee taloustaitoja?
– Talouden kokonaisuus
– Tilinpäätöstä ohjaava lainsäädäntö esimerkein
– Yritysverotuksen avainasioita

11.45 Keskustelua ja kysymyksiä

12.00 Koulutus päättyy. Lounas lähiosallistujille.

Scandic Grand Central Helsinki, Vilhonkatu 13, Helsinki ja Verkossa

8.2.2023, klo 9:00-12:00

Lähikoulutuksen hinta:
/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat lähikoulutukseen useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 370 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 320 euroa + alv 24% / hlö

Webinaarin hinta:

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 310 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 280 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)