TOC – Tehokas prosessijohtamisen työkalu (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

TOC – Tehokas prosessijohtamisen työkalu (1 pv)

05.03.2018, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 16 helmikuun, 2018 Sampo Korppoo

TOC on tehokas prosessi- ja laatujohtamisen työkalu, jota käytetään hyvin paljon Leanin rinnalla ja tukena. Se on ”esiaskel” prosessin virtauttamiseen. Virtauksen estää kapeikko, josta seuraa keskeneräisen työn varasto (WIP).

Tarjoamme
Koulutus esittelee TOC-teorian eli kapeikko- tai esteiden teorian (Theory of Constraints). Ajatuksena on, että jokaisen tavoitteen, prosessin virtauksen, esteenä on vain YKSI ESTE, heikoin lenkki.

Hyödyt kurssista ovat moninaiset
Kolutuksessa tutustut TOC -teoriaan ja sen käytännön toteutukseen. Opit paikallistamaan esteet ja hyödyntämään niitä tuotantoa tai projektia ohjatessasi. Opit lyhentämään läpimenoaikaa sekä ratkomaan ongelmia uudella ja tehokkaalla tavalla.

Koulutus sopii esimerkiksi kehitysjohtajille- ja -päälliköille sekä kehitysinsinööreille, laatupäälliköille ja -insinööreille sekä kaikille kehittämisestä vastuussa oleville.

Palvelumme
Koulutus on yhden päivän mittainen. Koulutus tapahtuu luentojen ja esimerkkien avulla. Lisäksi voit keskustella alan asiantuntijan kanssa tilaisuudessa tai ottaa häneen myöhemmin yhteyttä henkilökohtaisesti.

Matti Pesonen

08:30 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Johdatus TOC-teoriaan ja keskeisiin sovellutuksiin
Kuinka virtauksen saa nopeammaksi tunnistamalla ja poistamalla esteen? (The Goal -kirja)
Kuinka myynnin saa kasvamaan tunnistamalla myynnin esteen (It’s not Luck kirja)
Kuinka tuotekehitysprojektin saa onnistumaan ajallaan, poistamalla esteen (Critical Chain -kirja)

10:00 Esteiden teoria – ongelmien ratkaisun yleistys
Kuinka prosessi- ja systeemiongelmat voi ratkaista?
Ydinongelma ja sen etsiminen
Esteen tunnistaminen ja hyödyntäminen
Toerian analyysityökalut? Kuinka johtopäätöksiin ja
ratkaisuihin päädytään?

12:00 Lounas

13.00 TOC-teorian työkalut
TOC: n käyttö tuotannossa, markkinoinnissa, T&K:ssa

14:30 Kahvi

15.00 Synkronoitu tuotannonohjaus – Mitä DBR on?

15.45 Käytännön esimerkkejä Suomesta ja keskustelu

16:00 Keskustelu ja tilaisuuden päätös

Sibeliustalo
Ankkurikatu 7
15140 Lahti

5.3.2018 klo 8.30 – 16.00

680
euroa /hlö + alv 24 %.Hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä koulutusaineisto. Lisäksi osallistujat saavat kirjan: Laatujohtamisoppien soveltaminen PK-yritykseen.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.