TOGAF 9 Training: Foundation (3 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

TOGAF 9 Training: Foundation (3 pv)

19.-21.10.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 24 syyskuun, 2020 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksessa opit maailman yleisimmin käytetyn yritysarkkitehtuuriviitekehyksen, TOGAF® standardin. Kurssista saat TOGAF® 9 Foundation (level 1) -sertifikaatin suorittamiseen tarvittavat tiedot ja valmiudet.

– TOGAF viitekehyksen eri versioihin on sertifioitunut maailmanlaajuisesti jo yli 80000 henkilöä.
– TOGAF standardi on vapaasti saatavilla ja ilmainen viitekehys yrityksen sisäiseen kehittämiseen.
– TOGAF kokonaisarkkitehtuuriviitekehystä käyttää 80% maailman 50 suurimmasta yrityksestä.
– TOGAF standardi on perustana Suomen julkishallinnon laajalti käyttämässä kokonaisarkkitehtuurin suunnittelumenetelmässä (JHS 179).
– Viitekehyksen käyttö pienentää todistetusti kokonaisarkkitehtuurin suunnittelemisen riskejä, kustannuksia sekä lyhentää sen suunnitteluun kuluvaa aikaa.

TOGAF 9 Training: Foundation -kurssimme jälkeen tunnet TOGAF standardin osat, rakenteen ja avainkäsitteet sekä ymmärrät TOGAF 9 -viitekehyksen tarjoamat näkökulmat.

Tieturin järjestämä TOGAF 9 koulutus on The Open Groupin akkreditoima.
TOGAF® is a registered trademarks of The Open Group.

Kurssi sopii:

• asiantuntijoille, jotka työskentelevät arkkitehtuuriprojekteissa
  • suunnittelijoille, jotka suunnittelevat arkkitehtuurien mukaisia ratkaisuja
  • yritysarkkitehdeille ja muille ammattilaisille, jotka tarvitsevat perustiedot TOGAF standardista
  • kaikille toimijoille, jotka roolissaan haluavat ymmärtää, miten organisaatiota kehitetään järjestelmällisesti

Esitiedot
Kokemus yritysarkkitehtuurista helpottaa TOGAF standardin omaksumista.

Koulutuspäivä alkaa klo 9.00 ja päättyy noin klo 16.00-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Standardin peruskäsitteet

• Enterprise – Yritys
  • Enterprise Architecture – Yritysarkkitehtuuri
  • Arkkitehtuuriviitekehys
  • Standardin esittely

Ydinkäsitteet TOGAF viitekehyksessä

• ADM – arkkitehtuurin kehitysmenetelmä
  • Enterprise Continuum – yritystoiminnan jatkumo
  • Architecture Repository – arkkitehtuurin tietovarasto
  • Architecture Capability – arkkitehtuurikyvykkyys

Johdatus arkkitehtuurikehitysmenetelmään

• Johdanto arkkitehtuurikehitysmenetelmään (ADM)
  • ADM-syklin, sen vaiheiden ja vaiheiden tavoitteiden esittely
  • Vaiheiden tyypillisten askelien esittely
  • Kehittämistä tukevien ohjeistojen ja tekniikoiden esittely
  • Arkkitehtuurityön rajaus

• Puuteanalyysi
  • Yhteentoimivuus
  • Liiketoimintamuutoksen valmiuden arviointi

Arkkitehtuurin hyvä hallinta (Governance) (Level 1)

• Arkkitehtuurin johtoryhmä
  • Arkkitehtuurisopimukset
  • Arkkitehtuurivastaavuus

Arkkitehtuurinäkymät, -näkökulmat ja sidosryhmät

• Näkymien luomisprosessi

Rakennuselementit (Building Blocks)

• Määritelmä, tarkoitus ja ominaispiirteet

ADM-tuotosten kuvaus ja tarkoitus

• ADM:n tuotosten määritelmä ja tarkoitus

Viitemallit (Level 1)

• TRM
  • III-RM

TOGAF 9 Foundation sertifiointitesti
Kurssin hinta muodostuu kurssimaksusta + testimaksusta. Kurssia ei myydä ilman testiä. Helsingissä testi järjestetään koulutuksen viimeisenä päivänä koulutuspaikalla. Muualla pidettävissä koulutuksissa (myös etäosallistuminen) osallistujat saavat koulutuksen jälkeen voucherin, joka toimii maksuvälineenä myöhemmin suoritettavassa testissä joko Pearson VUE testikeskuksessa tai omalta koneelta suoritettavassa online-testissä. Myös Helsingissä voit halutessasi käyttää voucher vaihtoehtoa testin suorittamiseksi myöhempänä ajankohtana. Tällöin 3. koulutuspäivä loppuu osaltasi n. klo 13.

• 40 monivalintakysymystä englanniksi
  • läpäisyraja: 55% oikein (vähintään 22 oikein vastattua kysymystä)
  • aika: 90 min (60 min + 30 min aikalisä ei englantia äidinkielenään puhuville)

Olemme niin varmoja koulutuksemme laadusta, että lupaamme sinulle sertifiointitestin uusinnan veloituksetta, jos et läpäise sitä.

Kurssin materiaalit
Koulutusmateriaali ja sertifiointitesti ovat englanniksi. Opetuskielenä on suomi tai englanti kurssipäivämäärän vieressä olevan tiedon mukaisesti. TOGAF® 9 Foundation kurssimme materiaali on The Open Groupin virallisesti akkreditoima.

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

Voit osallistua koulutukseen myös etänä

19.-21.10.2020

2 390 euroa

Kurssin hinta muodostuu kurssimaksusta + testimaksusta. Kurssia ei myydä ilman testiä. Koulutuskortilla maksavilta veloitus on 4 koulutuskorttipäivää. Tämä sisältää testimaksun.

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.

Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.