Toimeenpanokykyinen esimies (1 pv)
Uutuus!
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Toimeenpanokykyinen esimies (1 pv)

27.08.2019, Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 8 elokuun, 2019 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Itsensä kehittäminen , Tiimityö , Toiminnan kehittäminen , Työilmapiiri

Päivittäisjohtamisen haasteena ei aina ole motivaation tai innostuksen sytyttäminen, vaan yhä useammin olennaisempaa onkin työvireen ja tavoitteellisen tekemisen ylläpitäminen.
Toimeenpano- ja aikaansaamiskyvykkyys on yhdistelmä taitoja, joita voi kehittää ja harjaannuttaa.

Valmennuspäivän aikana opit tunnistamaan näitä taitoja itsessäsi ja johdettavissasi. Lisäksi saat käyttöösi yksinkertaisia malleja ja työkaluja, joiden avulla edistät johdettaviesi aikaansaavuutta ja tuloksellisuutta. Toimeenpanokykyinen esimies osaa ohjata ja johtaa tiimiään tavoitelähtöisesti, erilaiset yksilöt huomioiden, hyvää työntekijäkokemusta edistäen.

Mitä hyötyä sinulle on koulutuksesta?
– Vahvistat omaa itsetuntemustasi ja -luottamustasi roolissasi menestymisen edistämiseksi
– Opit tunnistamaan aikaansaamisen edisteet ja esteet
– Saat työkaluja tiimisi työvireen ja tehokkuuden kehittämiseen
– Saat näkökulmia ja ideoita työarjen eri vuorovaikutustilanteisiin

Esimiehille, tiiminvetäjille, projektipäälliköille – kaikille, jotka haluavat kehittää omaa tai johdettaviensa työskentelyä fokusoidumpaan ja tuloksellisempaan suuntaan.

Valmentaja
Ellen Lindell
on kokenut esimiesten valmentaja ja sparraaja, jolla on myös valmentajauraa edeltävä kattava omakohtainen johtamiskokemus eri toimialoilta. Yritysvalmentajana ja johtamisen kehittäjänä Ellen on toiminut vuodesta 2010 alkaen alan yrityksissä, asiantuntijaverkostoissa ja omassa yrityksessään Paremmax Oy:ssä.
Ellenin valmennustyyli on mukaansa tempaava, selkokielinen, käytännönläheinen ja osallistava. Omaa ajattelutapaansa hän kuvaa näin: ”Minulle jatkuva uuden oppiminen ja itsensä kehittäminen ei ole pelkästään tavoite, vaan innostava ja vivahteikas matka kohti merkityksellistä (työ)elämää ja arjen onnellisuutta.”

Valmennuksiin osallistuneiden palautteita:
– ”Yli 20-vuotisella esimiesurallani monia kouluttajia kuunnelleena voin sanoa, että olet yksi parhaista. Kiitos.”
– ”Sinä olet juuri siinä tehtävässä jossa sinun kuuluukin olla. Oli ilo saada osallistua.”
– ”Puolen päivän aikaan vasta ymmärsin, että ei hitto: minunhan pitää ajatella itse ja puntaroida näitä asioita oman työni kannalta. Tämän tajuttuani minulle avautui valmennuksessa ihan uusi maailma omaan työhöni.”
– ”Paras kouluttaja ikinä: sai mut ymmärtämään mun oman toiminnan vaikutukset toisiin. Hän jaksoi myös selittää kärsivällisesti ja kertoi hyviä esimerkkejä.”
– ”Superpositiivinen, kannustava ja rohkaiseva asiantuntija, jolla on oikeasti paljon annettavaa.”

Valmennuspäivän aikataulu:
8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi
9.00 Aloitus
12.00 – 12.45 Lounas
14.00 – 14.15 Kahvi
16.00 Valmennus päättyy

Sisältö:

Tavoitteellisen työskentelyn prosessi ja sen osa-alueiden tunnistaminen
– motivaation ja aikaansaamiskyvykkyyden erot
– tavoitteellisen työskentely prosessina
– tavoitteen merkitys aikaansaamisen edistäjänä ja tavoitteen hallinta
– ammatillisen itsetunnon ja –luottamuksen vaikutukset aikaansaamiskyvykkyyteen
– oman toiminnan suuntaaminen ja fokus: suunnitelmallisuus, priorisointi ja häiriötekijöiden minimointi

Case-työskentely pöytäkunnissa

Motivaatio vs. työvire
– miksi vahvakaan motivaatio ei ole tuloksellisuuden tae?
– motivaation ja tunteiden säätely
– dialogisuus ja valmentavat keskustelut työvireen ylläpitämisen keinoina sekä tehtävien loppuun saattamisen varmistajina

Harjoitus pöytäkunnittain:
– laaditaan yhdessä tavoitteellista tekemistä edistävä keskustelun runko peruskysymyksineen

Yhteenveto päivästä ja osallistujien oivallukset

Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 Helsinki

tiistai 27.8.2019

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.