Toimittaja-arvioinnit käytännössä (1 pv)
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

Toimittaja-arvioinnit käytännössä (1 pv)

12.03.2019, Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa Karhumäentie 5, Vantaa 15 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Toiminnan kehittäminen

Sisältö:
– Miksi toimittajia arvioidaan?
– Miten riskipohjainen ajattelu sopii toimittajavalvontaan ja mitä toteutusvaihtoehtoja on?
– Mikä on uuden toimittaja-arviostandardin (PSK 8404) keskeinen sisältö, sen merkitys liiketoiminnalle ja toimittajakentän kehittämiselle?
– Miten toimittaja-arvioinnit kannattaa toteuttaa?
– Miten toimittajavalvonnasta saatavaa tietoa käytetään kokemuspohjan kartuttamiseen?

Tavoite:
– Osallistujat tuntevat , mitä uudistuneet ISO 9001, ISO 14001 sekä ISO 45001 standardit edellyttävät ulkoistettujen palveluiden ja muiden toimittajien hallinnasta
– Osallistujat saavat toimittaja-arviointistandardista (PSK 8404) käyttökelpoisen työkalun, jolla he pystyvät toteuttamaan tarvitsemansa arvioinnit osana omia kriteereitään
– Osallistujille muodostuu käsitys siitä, mitä riskipohjaisesti suunniteltu toimittajahallinta edellyttää tilaajalta ja mitä toimittajat voivat itse tehdä toimitusriskien vähentämiseksi
– Osallistujat tietävät mitä muita menettelyjä voidaan käyttää toimituskyvyn selvittämiseen ja toimitusten laadunvarmistukseen

Koulutuksessa käydään läpi toimittaja-arviointistandardin PSK 8404 sisältö. Toimittaja-arviointistandardin PSK 8404 olisi hyvä olla mukana koulutuksessa. Standardi ei ole kurssilla välttämätön, mutta siitä on lisäarvoa koulutuksen aikana ja varsinkin koulutuksen jälkeen. Standardi ei kuulu koulutuksen hintaan.

Halutessasi voit tilata, toimittaja-arviointistandardin PSK 8404:n ilmoittautumisen yhteydessä alennettuun (-50%) hintaan 102 euroa (alv 0%).

– Arvioijat
– Ostajat
– Laatu- ja ympäristöpäälliköt
– Konsultit
– Muut kiinnostuneet

Kouluttaja:
Kaj von Weissenberg
, liiketoimintapäällikkö, Kiwa Inspecta

08.30 Ilmoittautuminen

09.00 Päivän avaus

09.05 Toimittaja-arvioinnit. Tausta ja tarkoitus

10.00 Tauko

10.15 Mitä ovat toimittaja-arvioinnin yleiset edellytykset?
Mitä uudistuneet hallintajärjestelmästandardit edellyttävät toimittajien hallinnasta?
Miten hyödynnän organisaationi nykyisiä toimittajavalinnan kriteereitä, arviointeja yms?

11:00 Toimittaja-arvioinneista saatavan tiedon hyödyntäminen.
Muut tietolähteet kokemuspohjan kartuttamiseksi

11:30 Lounas

12:30 Toimittaja-arviointistandardi PSK 8404, sisältö ja käyttö

14.00 Kahvi

14.15 Riskipohjaisesti toteutettu toimittajien toimituskyvyn ja
toimitusten laadun valvonta.

Miten toimittajat voivat itse pienentää valvonnan tarvetta?
Mitä muita työkaluja tilaajalla on käytettävissään riskien vähentämiseksi?

15.45 Keskustelua

n. klo 16 Päivä päättyy

Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaa, Karhumäentie 5, 01530 Vantaa

tiistai 12.03.2019

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä osallistuja saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.