Juridiikka toimitusjohtajan työkaluna (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Juridiikka toimitusjohtajan työkaluna (1 pv)

24.05.2016, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 18 kesäkuun, 2016 Sampo Korppoo

Lakitieto

Miten toimitusjohtaja voi hyödyntää juridiikkaa liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi? Miten välttää sudenkuopat ja nähdä mahdollisuudet?

Toimitusjohtajan tehtävässä juridiikkaa ei voi välttää, sen voi valita kuinka siihen suhtautuu. Toimitusjohtaja voi väärin toimiessaan joutua henkilökohtaiseen vastuuseen yrityksen puolesta tehdyistä tai tekemättä jätetyistä toimista. Lisäksi liiketoiminnasta 80 %:ia perustuu sopimuksiin ja juridiikka tulee vastaan monissa muissakin tilanteissa. Kurssilla keskitytään siihen, miten toimitusjohtaja voisi hyödyntää juridiikkaa sen sijaan että se olisi tuntematon vastus.

– Miten toimitusjohtajan tulisi toimia välttääkseen henkilökohtaisen vastuun?

– Miten toimitusjohtajan kannattaa sopia omasta toimisuhteestaan?

– Miten juridiikkaa voidaan hyödyntää liiketoiminnassa?

– Miten toimitusjohtaja johtaa juridiikkaa?

Koulutus vastaa käytännönläheisesti kysymykseen mitä toimitusjohtajan pitäisi tietää juridiikasta ja miten sitä voi hyödyntää liiketoiminnassa.

Aamupäivällä keskitytään toimitusjohtajan henkilökohtaiseen vastuuseen ja toimitusjohtajan omaan toimisuhteeseen.

Iltapäivällä otetaan yhtiön johtamisen näkökulma juridiikkaan. Miten juridiikan voi linkittää liiketoiminnan tavoitteisiin, mitä pitää tietää sopimusasioista tehdäkseen hyviä kauppoja ja miten liiketoimintaa tai yrityksen omaisuutta suojataan.

Kenelle

Kurssi on tarkoitettu yksityisten osakeyhtiöiden toimitusjohtajille tai sellaisiksi aikoville. Kurssi soveltuu sekä yrittäjille että ns. palkkajohtajille.

Tavoite

Kurssin tavoitteena on antaa toimitusjohtajalle työkaluja juridiikan kesyttämiseksi toimitusjohtajan työkaluksi, jolla hän voi varmistaa taloudellisia tavoitteitaan.

Kouluttajana toimii legal risk manager, OTM Jaakko Ranta Riskitor Oy:stä.

Jaakko Ranta

Hänellä on noin kymmenen vuoden kokemus liikejuridiikan tehtävistä. Hänellä on kyky muuntaa oikeudelliset kysymykset talouden ja liiketoiminnan kielelle. Cv: https://fi.linkedin.com/in/jaakkoranta

OHJELMA tiistai 24.5.2016

– Muut ehdot

12:00 Lounas

13:00 Liiketoiminnan oikeudellinen riskienhallinta

– Juridiikan linkittäminen talouteen ja liiketoiminnan tavoitteisiin

– Juridisten palveluiden ostaminen

Liiketoiminnan rakenteet

– Yritysrakenteet

– Corporate governance (pk-yrityksen)

Keskeiset sopimussuhteet

– Miten sovitaan?

– Mitkä kaikki ovat sopimuksen ehtoja?

– Asiakkuudet

– Työsuhteet

– Hankinnat

14:00 Kahvi

14:15 Liiketoiminnan oikeudellinen riskienhallinta (jatkuu)

Liiketoiminnan suojaaminen

– Brändi

– Immateriaalioikeudet

– Yrityssalaisuudet

15:15 Yhteenveto

– Keskeiset pointit ja muistilistat

15:45 Päätöskeskustelu

16:00 Koulutus päättyy

Paikka:

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

Osallistumismaksu:

590 eur/hlö + alv 24 %. Sisältää kurssimateriaalin ja tarjoilun.

Alennukset:

(osallistujat samasta organisaatiosta) 2 hlöä tai enemmän 490 eur/hlö

Tilaisuuden peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.