Toimitusketjun johtaminen digiajassa (2 pv)
Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Toimitusketjun johtaminen digiajassa (2 pv)

01.-02.09.2022, Aalto-yliopisto Töölö, Helsinki Runeberginkatu 14-16, Helsinki 9 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Toimitusketjun resilienssi ja parempi varautuminen nopeasti tapahtuviin muutoksiin ovat edellytyksiä toimintakyvyn ylläpitämiseksi. Alustat ja digitaaliset teknologiat tuovat uusia mahdollisuuksia ja käyttöönotettuina myös parantavat liiketoimintamahdollisuuksia.

Koulutuksessa perehdytään siihen, miten parantaa riskien hallintaa, vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä tiiviimmällä yhteistyöllä ja toimitusketjujen tarkemman kartoituksen avulla. Tutustumme lohkoketjujen, alustojen ja digitaalisten teknologioiden tuomiin mahdollisuuksiin ja kuinka analytiikkaa ja koneoppimista voi hyödyntää toimitusketjuissa. Koulutuksen jälkeen osallistujalla on ymmärrys liiketoimintaympäristön asettamista vaatimuksista ja strategiasta johdettujen tavoitteiden merkityksestä digitaalisten työkalujen ja menetelmien valinnassa.

Saat kattavan kuvan teknologioista ja niiden käytettävyydestä toimitusketjussa ja siitä, miten riskit tulisi huomioida suunnittelussa. Koulutus haastaa osallistujat kehittämään analyyttistä ja kriittistä ajatteluaan toimitusketjujen johtamiseen liittyen, mutta tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden oppia muilta toimitusketjujohtamisen ammattilaisilta eri organisaatioista.

Jakson opetuskielinä ovat suomi ja englanti.

Koulutuksen tavoitteena on auttaa osallistujia
– tunnistamaan toimintaympäristön riskejä ja kehittää varautumisen käytänteitä
– löytämään ratkaisuja vastuullisuuden ja kestävän kehityksen implementointiin
– perehtymään digitaalisiin teknologioihin ja alustojen tuomiin uusiin liiketoimintamalleihin.

Koulutus on osa Hankintojen johtaminen -kokonaisuutta.

Toimitusketjun kehittämisestä ja optimoinnista vastaavat asiantuntijat, jotka haluavat ymmärtää strategian merkityksen toimitusketjun kehityksessä ja perehtyä syvällisesti tehokkuutta, asiakastyytyväisyyttä ja tulosta parantaviin menetelmiin.

Kouluttajat

Katri Kauppi
Katri Kauppi toimii logistiikan apulaisprofessorina tieto- ja palvelutalouden laitoksella Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa.

Tomasz Mucha
Tomasz Mucha tekee väitöskirjaa tekoälyteknologian (AI) käytöstä ja vaikutuksista voittoa tavoittelevissa organisaatioissa Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella.

Hän on ollut mukana hallituksen aloittamassa Suomen tekoälykiihdyttämössä (Finland’s Artificial Intelligence Accelerator) vuodesta 2019 lähtien ja on yksi the State of AI in Finland 2020 -raportin kirjoittajista. Tomasz on puhunut tekoälystä julkisesti sekä alan ammattilaisille että tutkijoille suunnatuissa tapahtumissa ja konferensseissa sekä opettanut aiheesta paljon.

Muchalla on kymmenen vuoden kokemus asiantuntija- ja johtotehtävistä kansainvälisen liiketoiminnan ja teknologian parista sekä suurista yrityksistä ja start-upeista. Hän on työskennellyt kansainvälisen liiketoiminnan ja teknologian risteyskohdassa usealla toimialalla, kuten tietoliikenne- ja matkapuhelinpalveluissa, B2B-saas yrityksissä, uusiutuvan energian parissa ja liikkeenjohdon konsulttina. Lisäksi Tomasz palvelee Euroopan komissiota riippumattomana asiantuntija-arvioijana Euroopan innovaationeuvostolle ja pk-yritysten toimeenpanovirastolle jätetyille innovaatiorahoitusehdotuksille.

Tomasz Mucha on kauppatieteiden maisteri rahoituksesta ja on opiskellut Lundin yliopistosta Ruotsissa, Helsingin kauppakorkeakoulusta (nykyisin osa Aalto-yliopistoa), Queen’s Universityssä Kanadassa ja Varsovan yliopistossa Puolassa.

Timo Seppälä
TkT Timo Seppälä toimii digitaalisten operaatioiden työelämäprofessorina Aalto-yliopistossa sekä tutkijana ETLA:ssa.

Seppälän tutkimuskohteita ovat tämän hetken globaalit ilmiöt kuten digitalisaatio, alustatalous sekä globaalit arvoketjut, strateginen johtaminen ja yritysten kansainvälistyminen.

Sisältö ja aikataulu
Koulutus koostuu kahdesta opetuspäivästä 1.–2.9.2022 ja sitä täydentävästä verkkokurssista; Fundamentals of Supply Chain Management. Verkkokurssi suoritetaan ennen koulutusta.

Koulutuksen teemat
– Riskien hallinta ja varautuminen
– Vastuullisuus ja kestävän kehityksen implementointi
– Alustat ja uudet liiketoimintamallit
– Analytics and optimisation applied to scm
– Machine Learning business value and use cases

Aalto-yliopisto Töölö, runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki

1.–2.9.2022

euroa /hlö + alv 24 %.
– koulutuksen hinta ei sisällä matka- eikä majoituskuluja.

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu koulutukseen 11.8.2022 mennessä.