Toimitusketjun vastuullisuus (2 pv)
Aalto PRO järjestää nyt koulutuksen:

Toimitusketjun vastuullisuus (2 pv)

05.-06.09.2019, Helsinki Täsmentyy myöhemmin, Helsinki 14 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen

Usein saatetaan liian rajallisesti ajatella, että yrityksen sosiaalinen vastuu ja ympäristövastuu ovat erillisiä yrityksen taloudellisista tavoitteista. Kaikki kolme tavoitetta, eli hyvä taloudellinen, ympäristö- ja sosiaalinen vastuu, ovat kuitenkin vahvasti sidoksissa toisiinsa. Jotta taloudellinen tulos olisi hyvä, on myös ympäristö- ja sosiaalisten vaikutusten oltava kohdallaan. Kyse ei ole vain riskien minimoinnista vaan mahdollisuuksien tunnistamisesta.

Koulutus auttaa ymmärtämään, mitä ympäristövastuu ja sosiaalinen vastuu toimitusketjussa tarkoittaa ja miten niitä voidaan soveltaa omassa organisaatiossa. Oikein suunnitellut sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun toimenpiteet esimerkiksi toimitusketjuissa voivat olla kilpailukyvyn lähde ja auttaa paitsi parantamaan yrityksen imagoa, myös luomaan kustannussäästöjä.

Koulutus sopii organisaatioiden kehittämis-, asiantuntija- ja johtotehtävissä toimiville, joilla on vastuullaan ympäristö- ja laatuasioita. Se sopii myös henkilöstö- ja viestintäyksiköissä työskenteleville, jotka kehittävät liiketoiminnan vastuullisuutta ja edistävät sidosryhmäyhteistyötä.

Koulutus on osa Kilpailuetua vastuullisuudesta -kokonaisuutta
Ohjelma kehittää osallistujan laaja-alaista ymmärrystä liiketoiminnasta ja siihen liittyvistä vastuullisuusnäkökohdista. Se perehdyttää osallistujat vastuullisen liiketoiminnan olennaisiin käsitteisiin, malleihin ja toimintatapoihin.

Kouluttaja:
Katri Kauppi
, apulaisprofessori, Aalto-yliopisto

Päivä 1: Ympäristövastuu toimitusketjussa
– Vihreät ostokriteerit
– Standardit, lainsäädäntö, codes of conduct, (conflict minerals)
– Elinkaaren hallinta
– Erilaisten vastuullisuussertifikaattien vertailu
– Kuljetus ja hiilijalanjälki
– Materiaalivalinnat
– Reverse logistics
– Harjoitus: Miten käyttää näitä työkaluja omassa organisaatiossa?

Päivä 2: Sosiaalinen vastuu toimitusketjussa
– Case: Finnwatch: Miten ja kuinka he arvioivat toimittajien kohtelua?
– Harjoitus: Miten tämä soveltuu omaan organisaatioon?
– Case: Tetrapak Oy
– Muut (auditointi, yhteiskehittäminen, maineenhallinta arvoketjussa)

Helsinki

05.-06.09.2019

1 640 euroa

Mikäli Asiakas peruuttaa osallistumisensa valmennusohjelmaan 15-21 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 20 % Palvelun hinnasta. Peruutuksen tapahtuessa 8-14 vrk ennen valmennusohjelman alkua, veloitetaan Asiakkaalta 50 % Palvelun hinnasta. Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen tai peruutusilmoitus jää kokonaan tekemättä, veloitetaan Asiakkaalta koko osallistumismaksu.

Ilmoittaudu koulutukseen 15.08.2019 mennessä.