Toipuvan besserwisserin tunnustukset & kelkasta pudonneiden digimarkkinointipäivä (1 pv)
Koulutus siirtyy koronatilanteen takia syksyyn. uusi pvm vahvistetaan pian.
järjestää nyt koulutuksen:

02.06.2020, Vantaa , Vantaa 1 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Markkinointi , Sosiaalinen media , Tieto- ja viestintäteknologia , Toiminnan kehittäminen , Viestintä

Jari Parantainen kertoo kokemuksensa kivuliaasta paluusta kartalle

Syksyllä 2019 Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen joutui nolona tunnustamaan, että hän oli pudonnut digimarkkinoinnin kelkasta suoraan jäiselle asvaltille. Niin vain oli jopa diplomi-insinöörin pakko myöntää kroppa mustelmilla, ettei hänkään tiedä kaikkea kaikesta.

Jari latasi tuhdin setelitukon varovasti perstaskuunsa ja marssi lakki kourassa parhaan tuntemansa asiantuntijan juttusille Helsingin Huopalahteen. Sovittiin, että nyt pannaan asiat kuntoon, perkele!

Siitä käynnistyi kiivas projekti.

Ensin piti naputella sormet sinisenä uutta kunnollista sisältöä, josta olisi hyötyä Googlen käyttäjille. Sitten räjäytettiin verkkosivut ja blogi. Niiden taakse kytkettiin asiakkuudenhallintajärjestelmä. Seuraavaksi oli vuorossa markkinoinnin automaatio. Liikennettä hankittiin niin nettimainoksista, Twitteristä kuin Linkedinistä. Tuloksia alkoi syntyä.

”Projektin ensimmäisen puolen vuoden aikana opin enemmän modernista markkinoinnista kuin viidessä vuodessa ennen sitä. Kirjoista oikeaa suuntaa oli aivan turha etsiä.”
– Jari Parantainen, toipuva besserwisser

Oletko sinä samassa tilanteessa?
Tajuatko, ettet tajua enää tuon taivaallista edes siitä, mitä kunnon verkkosivujen pitäisi oikeasti tehdä?

Käytä napakka päivä siihen, että tulet kuuntelemaan Parantaisen tunnustukset ja kokemukset. Sen jälkeen tiedät, haluatko varmasti lähteä samaan mankeliin. Vai olisiko sittenkin viisaampaa, että keskityt soittamaan kylmiä puheluja nihkeille asiakasehdokkaille?

Kuulostavatko nämä oireet tutuilta?
– Kaadat verkkosivu-uudistuksiin rahaa vuodesta toiseen, mutta et ole varma, onko koko touhusta mitään hyötyä.
– Pusket posket lommolla liikennettä mainonnan keinoin verkkosivullesi. Silti et tiedä, saatko sitä kautta uusia asiakkaita – puhumattakaan yksittäisen asiakkaan hankintahinnasta.
– Ihmettelet, miten kilpailijat nousevat Googlen hakutulosten kärkeen, vaikka omat verkkosivunne ovat paljon modernimmat.
– Kenties olet niin pitkällä, että saat verkosta asiakasehdokkaita jo. Mutta kukaan ei oikein osaa sanoa, mitä niille liidikasoille pitäisi tehdä seuraavaksi.
– Firmassasi on kyllä (ties kuinka mones) asiakkuudenhallintajärjestelmä, mutta se pysyy arvoituksena, maksaako se itsensä koskaan takaisin?
– Kaikki paasaavat verkkosivujen optimoinnista ja ties mistä. Kolmikirjaimisia lyhenteitä viuhuu oikealta ja vasemmalta, mutta et tunnista niistä puoliakaan.
– Markkinointiin on tarjolla sadoittain ohjelmistoja ja palveluja, jotka ratkaisevat aina jonkin yksittäisen ongelman. Kokonaisuuden hahmottaminen tuntuu ylivoimaiselta.

Saat vastaukset tärkeisiin kysymyksiin:
– Paljonko digimarkkinointiin pitäisi panostaa omaa aikaa ja vaivaa?
– Milloin kannattaa panostaa mainontaan, milloin hyvään sisältöön?
– Millaisia asioita ei kannata turata itse? Mikä kannattaa ulkoistaa?
– Millainen sisältö puree asiakkaisiisi? Mitkä ovat yleisimmät virheet?
– Miten osaat arvioida sopivia kumppaneita tai alihankkijoita?
– Mitkä digitaalisen markkinoinnin työkalut kannattaa opetella?
– Millaisia teknisiä alustoja ja järjestelmiä tarvitset?
– Mitkä mittarit ovat oleellisia? Miten seuraat niitä käytännössä?
– Mistä löydät lisää neuvoja?

Kenelle Besserwisserin tunnustukset -koulutus sopii?
Koulutuspäivä on tarkoitettu b2b-yritysten asiantuntijoille, yrittäjille ja johtajille, jotka ovat valmiita tunnustamaan, että ovat itsekin pudonneet digimarkkinoinnin kyydistä.

Kenelle Besserwisserin tunnustukset -koulutus ei sovi?
Tässä koulutuksessa ei paneuduta kuluttajabisnekseen tai verkkokaupan ihmeisiin. Ihan kaikkiin somepalveluihinkaan aikamme ei yhden päivän aikana riitä millään.

Kouluttajanasi kolhuinen Jari Parantainen
– Suomen kokenein tuotteistaja – mutta vasta aloitteleva digimarkkinoija
– Suomen parhaaksi bisnesblogiksi valittu Pölli tästä
– Twitterissä runsaat 8 000 seuraajaa
– Puoli tusinaa bisneskirjaa, aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja myynnin psykologia
– Tuhat vedettyä koulutusta
– Tukuttain tarinoita ja käytännön kokemuksia

Takuu: Ei laulua, ei leikkiä
Tällä kurssilla et joudu vääntämään väkinäisiä ryhmätöitä tai pariharjoituksia. Vältät myös tylsät esittäytymiskierrokset ja nolot rentoutusjumpat.

09:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:30 Aloitus
11:00 – 11:15 Tauko
12:30 – 13:15 Lounas
14:15 – 14:30 Iltapäiväkahvi
15:30 Päivä päättyy

Päivän sisältö:

Besserwisserin tunnustuksia & kokemuksia, osa 1

Besserwisserin tunnustuksia & kokemuksia, osa 2

Parantaisen oppi-isä Ilari Pousi vastaa kysymyksiisi

Besserwisserin neuvot + seuraavat hurskaat aikomukset

Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

tiistai 2.6.2020

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinnat:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.