Totti Karpela: Kun kollega myrkyttää työpaikan ilmapiirin (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Totti Karpela: Kun kollega myrkyttää työpaikan ilmapiirin (1/2 pv)

16.04.2020, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 8 tammikuun, 2020 Sampo Korppoo

Työhyvinvointi , Työilmapiiri

Totti Karpela: Kun kollega myrkyttää työpaikan ilmapiirin -koulutus tarjoaa käytännönläheisiä neuvoja vastuuttoman käytöksen havaitsemiseen, siihen puuttumiseen ja sen ennaltaehkäisyyn. Tilaisuus sopii kaikille esimiehille, HR- ja työsuojelutehtävissä toimiville toimialasta riippumatta.

Työterveyslaitoksen lanseeraama termi ”vastuuton työkäyttäytyminen” on käytöstä, joka häiritsee ja vaikeuttaa työyhteisön toimintaa ja aiheuttaa mielipahaa, ärtymystä ja työmotivaation laskua muissa työyhteisön jäsenissä, muttei täytä työpaikkakiusaamisen tunnusmerkkejä.

Vastuuton työkäyttäytyminen voi kuitenkin olla työyhteisön jaksamisen ja työilmapiirin kannalta hyvin haitallista. Tällainen käytös on työpaikkakiusaamista yleisempää ja se voi ilmetä esimerkiksi muiden komenteluna, omien valtuuksien ylittämisenä, tehtävien laiminlyöntinä tai muuna mielenosoittamisena.

Totti Karpela: Kun kollega myrkyttää työpaikan ilmapiirin- koulutuksessa
• Saat vinkkejä vastuuttoman työkäytöksen havaitsemiseen
• Opit tunnistamaan erilaisia ongelmapersoonia työyhteisössä
• Saat käytännönläheisiä neuvoja puheeksi ottamiseen ja vastuuttomaan työkäytökseen puuttumiseen
• Tiedät, miten vastuutonta työkäytöstä voidaan ennaltaehkäistä
• Kuulet FAA:n viisiportaisesta vaikeiden asioiden käsittelyn mallista

Asiantuntija:
Pääkouluttaja, toimitusjohtaja Totti Karpela, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta Osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat 2-3 päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä MUUT TIEDOT -kenttään: ”OSALLISTUN LIVE STRIIMIIN”. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

11.30 Ilmoittautuminen ja lounas

12.00
Työhyvinvointi, voimaannuttavaa työkäyttäytymistä vai jotain muuta?
Vastuuttoman työkäyttäytymisen määritelmä
Kolme erilaista ongelmapersoonaa työpaikoilla; tahaton, narsistinen ja suunnitelmallinen

12.50 Tauko

13.00
Mitkä asiat organisaatiotasolla johtavat siihen, että vastuutonta työkäytöstä esiintyy?
Esimiestaidot ja alaistaidot, molempia tarvitaan

13.50 kahvitauko

14.10
Miten vaikean käytöksen vaikutuspiirissä työskentelevät ihmiset usein reagoivat?
Miten vastuutonta työkäytöstä voidaan ennaltaehkäistä?

15.00 tauko

15.10
Miksi puheeksi ottaminen on useimmille ihmisille niin vaikeaa?
FAA:n viisiportainen malli vaikeiden asioiden käsittelyyn

16.00 Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

torstai 16.04.2020

Jäsenetuhinta:
390 euroa /hlö + alv 24 %.

Normaalihinta:
490 euroa /hlö + alv 24 %.

– Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta. Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä kenttään: ”OSALLISTUN LIVE STRIIMIIN”. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö etäyhteyden kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.