Totti Karpela: Työpaikan haastavat sisäiset vuorovaikutustilanteet (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Totti Karpela: Työpaikan haastavat sisäiset vuorovaikutustilanteet (1/2 pv)

20.03.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 5 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , HR ja henkilöstöhallinto , Itsensä kehittäminen , Johtaminen , Johtaminen ja esihenkilotaidot

Käytännönläheisen koulutuksen aikana opitaan ratkaisukeskeisiä menetelmiä organisaation sisäisten haastavien vuorovaikutustilanteiden ja vastuuttoman työkäyttäytymisen hallintaan sekä ennaltaehkäisyyn liittyen.

Kaikissa vuorovaikutustilanteissa voi syntyä joskus häiriöitä, väärinymmärryksiä sekä kitkaa. Organisaation sisäiset vuorovaikutus- ja viestintätilanteet eivät tee tässä poikkeusta, vaan voivat olla pitkään jatkuessaan jopa haasteellisimpia ratkottavia kuin asiakkaiden kanssa syntyvät yksittäiset tilanteet, palautteet tai reklamaatiot.

Koulutuksella parannetaan yksilön ja työyhteisön viestintä- ja vuorovaikutustaitoja ristiriitatilanteissa ja kehitetään rakentavaa palautteen antamista sekä puuttumista ei-toivottuun käytökseen työpaikalla.

Hyvin toimiva työyhteisö toimii vastuullisesti, yhdessä hengessä ja tämä näkyy myös positiivisina vaikutuksina asiakkaiden sekä muiden sidosryhmien suuntaan.

Koulutuksen vinkillä ennaltaehkäistään isompia ristiriitoja, ongelmatilanteita sekä vastuutonta työkäyttäytymistä. Iltapäivän opeilla myös parannetaan ammattilaisen vuorovaikutustaitoja ristiriitatilanteissa ja annetaan selkeät toimintamallit rakentavan palautteen antamiseen sekä puuttumiseen ei-toivottuun käytökseen työpaikalla. Koulutuksessa käytetään lukuisia tapausesimerkkejä.

Tilaisuus sopii kaikille esimiehille, HR- ja työsuojelutehtävissä toimiville toimialasta riippumatta.

Asiantuntija: Totti Karpela, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy. Hänellä on valtionhallinnosta hankittu kattava 20-vuotinen kouluttajakokemus. Poliisin erityistilanteiden neuvottelijana toiminut Totti on työskennellyt pitkään merkittävien organisaatioiden haasteellisten viestintätilanteiden sekä asiakaspalvelun kehittämisen parissa. Erityisosaamisalueena on pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta myös työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintätilanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.

12.00 Lounastarjoilu lähiosallistujille

12.20 Yhteyden avaus etäosallistujille

12.30 Työpaikan haastavat sisäiset vuorovaikutustilanteet

– Kun kemiat eivät kohtaa
– Kaikki on viestintää
– Työyhteisötaidot velvoittavat työntekijöitä ja esimiehiä
– Myönteisen ilmapiirin rakentaminen arjessa
– Voimaannuttavaa vai vastuutonta työkäytöstä?
– 24h-sääntö puheeksiottamiseen
– Erilaiset konfliktityypit työpaikoilla
– Psyykkinen itsesäätely eli oman mielekkyyden ylläpitäminen hankalissakin tilanteissa
– Muutos- ja kriisitilanteiden vaikutus yksilön jaksamiseen, SCARF-malli
– Esimiehen rooli konfliktien ehkäisyssä
– Neljä kuuntelun virhettä
– Ongelmien puheeksiottaminen
– FAA:n viisiportainen viestintämalli
– Puhe-Judon perusteet

16.00 Tilaisuus päättyy

Iltapäivän aikana pidetään kaksi taukoa, noin klo 13.30 ja klo 14.45.

Etäkoulutus

20.3.2023

Jäsenetuhinta 450 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 600 euroa /hlö + alv 24 %.

Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä Muut tiedot -kenttään: ”OSALLISTUN ETÄNÄ”.

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen, joiden kesto on enintään yksi päivä. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 450 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.