Tunnusluvut tiiviisti (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Tunnusluvut tiiviisti (3 h)

11.10.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 9 syyskuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Yhtiön taloudellisen tilanteen ymmärtämiseksi ja eri yhtiöiden keskinäistä vertailemista varten tarvitaan tunnuslukuja. Yhtiön tilinpäätöksen tunnuslukujen tehokas käyttäminen ja niiden ymmärtäminen avaavat yhtiön tilinpäätöstä ja sen antamaa informaatiosisältöä. Tunnuslukujen käyttäminen ja vertaileminen ilman ymmärrystä niiden taustasta ja luonteesta sekä seikoista, jotka ovat niiden taustalla, saattavat johtaa puutteellisiin ja jopa virheellisiin tulkintoihin tunnusluvuista. Toisaalta ymmärtämällä tunnuslukujen taustoja pystyy hyvin nopeastikin muodostamaan perustellun käsityksen yrityksen talouden tilasta.

Webinaariosallistujat:
– Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostiisi ohjeet, koulutusaineiston ja rekisteröitymislinkin, josta pääset seuraamaan lähetystä.
– Tilaisuus lähetetään suorana, voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi.
– Kaikki webinaariin ilmoittautuneet saavat tallenteen käyttöoikeuden 7-30 päiväksi, eli tilaisuuteen kannattaa ilmoittautua, vaikka ajankohta ei sopisikaan kalenteriisi.
– Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla.
– Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä.

Kouluttajat:
– KTM, KHT, Erkki Yli-Rantala, Revisium Oy
– KTM, Henry Kampman, Revisium Oy
– KTM, HT, Sakke Vehkakoski, Revisium Oy

Koulutuksessa käydään läpi seuraavia asioita:
– Keskeiset kannattavuuden, vakavaraisuuden ja maksuvalmiuden tunnusluvut ja niiden laskenta
– Kirjanpitolainsäädäntöön sisältyvät erilaiset vaihtoehdot, jotka vaikuttavat tunnuslukujen laskentaan ja vertailtavuuteen
– Liitetiedot ja toimintakertomus tunnuslukujen näkökulmasta
– Lisäksi käydään läpi seikkoja, jotka on hyvä huomioida tunnusluja laskettaessa ja niitä vertailtaessa
– Harjoitus tunnuslukujen laskennasta ja niiden tulkinnasta

Etäkoulutus tai Radisson Blu Seaside, Ruoholahdenranta 3, 00180 Helsinki

11.10.2022, klo 09.00-12.00

/hlö + alv 24 %. Koulutus, materiaalit ja lähikoulutuksen aamukahvit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.