Työ vähenee – lomauttaminen ja irtisanominen (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Työ vähenee – lomauttaminen ja irtisanominen (1 pv)

28.10.2020, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 6 lokakuun, 2020 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

Työ vähenee – lomauttaminen ja irtisanominen -ajankohtaisessa koulutuksessa perehdytään keskeiseen lainsäädäntöön ja työnantajan velvoitteisiin liittyen tuotannollisista ja taloudellista syistä tapahtuvaan työvoiman vähentämiseen. Koulutuksessa käydään läpi lomautus- ja irtisanomisperusteet, sekä yhteistoimintalain asettamat velvoitteet.

Koulutuksen aiheina mm.
• lomautusperusteet
• kollektiiviset irtisanomisperusteet
• yhteistoimintaneuvottelut työvoiman käyttöä vähennettäessä
• muun työn tarjoaminen ja koulutusvelvollisuus
• työllistymistä edistävä koulutus tai valmennus ja irtisanotun oikeus •työterveyshuoltoon
• takaisinottovelvollisuus

Koulutuksen jälkeen tiedät mm.:
– Millä edellytyksin työntekijöitä voi lomauttaa?
– Mikä on irtisanomisjärjestys, kun irtisanottavia on useampia?
– Miten muun työn tarjoamisvelvollisuus ja takaisinottovelvollisuus eroavat toisistaan?

Koulutuksen jälkeen osaat toimia lain edellyttämällä tavalla. Koulutus on hyödyllinen henkilöstöasioista vastaaville, esimiehille ja kaikille, jotka vastaavat työsuhdeasioista.

Asiantuntija:
Lakimies, OTM Reetta Riihimäki, Helsingin seudun kauppakamari

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat 2-3 päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

12.00 Ilmoittautuminen ja lounas

12.30 Työ vähenee – lomauttaminen ja irtisanominen
• lomautusperusteet
• kollektiiviset irtisanomisperusteet
• yhteistoimintaneuvottelut työvoiman käyttöä vähennettäessä
• muun työn tarjoaminen ja koulutusvelvollisuus
• työllistymistä edistävä koulutus tai valmennus ja irtisanotun oikeus työterveyshuoltoon
• takaisinottovelvollisuus

15.30 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut: Lounas klo 12.00 ja kahvit klo 13.45

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

keskiviikko 28.10.2020

Jäsenetuhinta:

Normaalihinta:

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.