Työhaastattelukoulutus (1 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Työhaastattelukoulutus (1 pv)

01.02.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , HR ja henkilöstöhallinto , Johtaminen ja esihenkilotaidot

Onnistuneilla työntekijävalinnoilla on suuri vaikutus työyhteisön menestykseen ja työilmapiiriin. Siksi on tärkeää, että työhaastatteluja tekevät esimiehet osaavat käyttää työhaastatteluja joustavasti ja monipuolisesti sekä ymmärtävät riittävästi työhaastattelun tarjoamia mahdollisuuksia.

Koulutuspäivän tavoitteena on lisätä osallistujien ymmärrystä haastatteluprosessista sekä lisätä varmuutta toteuttaa onnistunut työntekijävalinta omalla työpaikallaan. Koulutuksen aikana käydään läpi koko työhaastatteluprosessi ja tutustutaan käytännönläheisesti haastatteluihin liittyviin psykologisiin ilmiöihin. Koulutus on suunnattu kaikille työhaastatteluja työssään tekeville.

Kouluttaja:
Psykologi, psykoterapeutti Teemu Heino

Ennen haastattelua
– Työhaastatteluprosessin kriittisimmät vaiheet
– Avoimesta työpaikasta ilmoittaminen
– Hakemusten seulominen
– Työn psykologiset vaatimukset, mm. emootioiden kehämalli, persoonallisuus ja motivaatio
– Ammattitaitoon liittyvät osa-alueet
– Hyvän haastattelutilan vaatimukset ja järjestäminen
– Lain asettamia rajoituksia työhaastattelulle

Haastattelun aikana
– Haastatteluotteet ja -runko
– Haastattelun kokoonpano:
   – Yksilö/ryhmähaastattelut
   – Haastattelijoiden määrä
– Viestintä ja vuorovaikutus
– Fenomenologia
– Psyykkinen läsnäolo
– Suhtautuminen haastateltavaan
– Vastausten sisältö ja havainnot työhaastattelussa
– Simuloidut tehtävät
– Haastattelutilanteen sudenkuopat

Haastattelun jälkeen
– Haastattelujen analysointi
– Järki vai tunne:
   – Haastateltavan arviointiin vaikuttavien omien motiivien tiedostaminen
– Haasteellisiin persoonallisuuden piirteisiin viittaavat havainnot haastattelussa

Etäkoulutus

01.02.2023, klo 9:00-16:00 +/- 15 min.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.